Berätta om ditt värmeverktyg!
För er som äger en plattång, Locktång och/eller hårfön. Berätta lite om era verktyg!
Te x:
Märke?
Hur länge har du haft det?
Tycker du att det fungerar bra?
Funktioner som t ex reglerbar temeratur eller hastighet?
Skulle du rekommendera det?
Övrigt?
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Jag har framförallt en fön från Remington. Jag valde den pga priset och de fina recensionerna. Jag är supernöjd faktiskt! Det kalla läget är verkligen kallt, den blåser på bra och är hyfsat snygg. Stort plus är att den har lång sladd också! Dock är den rätt stor och tung, och kanske inte den tystaste på marknaden. Men jag skulle absolut rekommendera den till någon son letar fön i den prisklassen.
/Surpan
#1 Överväger att köpa en hårfön med kallfunktion och som inte är alltför dyr. Är nämligen bara/mest ute efter kalluften😛 Så den kan jag definitivt överväga att köpa vid något tillfälle🙂
#2 Håll utkik, den brukar reas ut lite då och då har jag sett. 🙂
/Surpan
#3 Det ska jag definitv göra! Känns lite bekvämare än min nuvarande variant vilket är en solfjäder, för att skynda på min torktid😂 Brukade använda fläkten, men har inget bekvämt ställe att placera den på nu🤪
Efter att ha tittat lite till så verkar den här vara tillräckligt bra för mig https://www.netonnet.se/art/halsa-personvard/harvard/harfon/remington-ac6330/1005195.9151/?utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_prisjamforelse&dclid=CLed2Iu0_OACFYeamwodxjkMsQ
PS. Berätta om era verktyg, trots att jag har kapat tråden!
Nu är hårfönen från#5 beställd! Kunde inte hålla mig😛 Ska testa den i helgen! Recension kommer därefter!
#6 Kul! Hoppas du blir nöjd!
/Surpan
#7 Tack!🙂
Nu är hårfönen testad!
Tre värmelägen, två hastigeter och tre munstycken.
Jag testade alla munstycken men valde att köra utan.
Lägsta hastigheten lät inte alls så farligt och jag föredrar den. Den högre lät så klart mer, men jag kan inte jämföra med andra fönar, då jag har liten erfarenhet.
Det kalla läget var ljummet och perfekt för mig. De varma lägena fick inte komma nära mitt hår.
Den var inte tung eller klumpig att hålla enligt mig.
Jag väntade ca en timma tills efter att jag hade tvättat håret, sedan fönade jag ca 20 minuter, med pauser b la för att ha i Olja i håret.
Sedan lät jag det sista lufttorka. Total torktid mindre än tre timmar, jämfört med sex timmar om jag bara lufttorkar håret. Om jag hade fönat lite längre eller för någon som inte har mer än en meter hår, så skulle håret torka ännu snabbare.
Jag är helt klart nöjd och kan rekommendera den fönen!👍
Någon mer som vill dela med sig?
Själv så kallfönar jag fortfarande några gånger om året 😎
#10: själv använder jag vid enstaka gång min Fönborste som en hårfön, genom att hålla den en bit ifrån håret (alltså borstar jag aldrig igenom håret med den) på kallfunktionen.
Funderar dock på att investera i en riktig hårfön att kunna använda vid behov, då jag tycker att fönborsten låter för mycket.