Regnbågshår-process
tänkte att jag kunde visa mina process från mörkblått till regnbågshår. Tog mig ca 2 månader!
Det jag gjorde först var att upprepade gånger göra head and shoulders - inpackningar samt bara tvätta håret med head and shoulders (kör annars balsammetoden) då det drar ur så mycket färg. Sen blekte jag allting två gånger och klippte mig (detta gjorde mamma) och i förrgår la jag i all färg. Det var en jädra process , men så bra det blev!
Sist jag hade regnbågshår var 2011 (syns på min profilbild) , men då hade jag långt hår så det var faktiskt mamma som färgade det då, och blekning gjordes hos frisör på den tiden. Jag har alltså aldrig färgat så här många olika Färger helt själv nån gång.
2011 tog det ca 3 timmar , men den här gången tog det ca 1 timme och 40 minuter , om man inte räknar in planeringstid, då blir det kanske 2 timmar. Det tog 40 min att dela upp håret i bra delar med raka linjer , och 1 timme att lägga i färg. Blev riktigt förvånad. Trodde det skulle ta mycket längre tid faktiskt :O
(trycker man på pilarna så stannar bildspelet och då kan man kolla på varje bild längre)
✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe
Sjukt snyggt! 😍
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Tack :D jag blev sååå nöjd! Och förvånad att det gick bra haha. Var inte helt övertygad att det skulle se fint ut då jag aldrig gjort det förr , men blev positivt överraskad :D
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe
Kul att du delar med dig! Mycket fint resultat! :)
/Surpan
Tack för att du delar med dig! Riktigt snyggt blev det!
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#4 tackar 🌈 😀