Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 865 ggr
[Urfokus94]
0

Hur ofta toppar man håret?

Jag har axellångt hår typ  och klippte mig senast för 3 månader sedan, hur ofta ska man toppa för det ska se fräscht ut? (enligt er?) jag vill bara det ska se så bra ut som möjligt.. inte bli kortare direkt.

tlover
1

Det beror på hur mycket du sliter på håret och hur känsligt ditt hår är. Jag klippte mig julen 17 och ser inget tecken på att jag måste toppa än

l'm back

Sindri
1

Håll utkik efter splittade toppar, det är sådant som kan få håret att se risigt ut. Splittningen brukar också dra sig uppåt i hårstråt, det är därför man klipper bort dem. Det är så olika på olika hår hur mycket topparna splittar sig.

TatsuOni
1

När det behövs.

För mig räcker det att toppa håret en till två gånger om året och då toppar jag 0,5-2 cm. Mitt mål är ett långt friskt hår. Eller rättare sagt att hålla det friskt och få det ännu längre😛

Jag kör däremot S&D mellan toppningarna för att få bort kluvna toppar.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Surpan
1

När det behövs. Jag toppar mitt två gånger per år men daltar mycket med håret där emellan för att det inte ska slitas. När jag hade kortare hår klippte jag det oftare för att behålla frisyren jag ville ha.

/Surpan

Scorpio97
1

Mitt hår behöver toppas ca två-fyra gånger per år om jag vill hålla det fräscht. Beror på lite hur noggrann jag är med att ta hand om håret (skydda mot slitage, återfukta osv) samt på hur jag mår i övrigt. Då simmar jag dock flera gånger i veckan i klorbassäng vilket sliter på håret, och kör inte S&D eller liknande. 

Sen varierar det som sagt från person till person :)

//Jessie