Lockar utan värme (no heat curls)
Jag har hittat ett sätt att göra lockar/vågor utan värme som jag tycker blir bra i mitt hår och vill dela med mig.
Mitt hår är någon centimeter längre än örsnibbarna och jag har undercut runt hela huvudet.
När jag tvättat och handdukstorkat håret sätter jag i mousse och låter det torka kanske 10 minuter.
Bild 1. Jag delar håret i mittbena och gör som två tvinnade inbakade "flätor". Om ni inte förstår hur jag menar så gör jag som hon gör i den här videon från ca 1:10. Jag tvinnar åt det håll som håret ska ligga åt sen. Jag snurrar till en knut i änden och fäster fast med klämmor. Såhär har jag tills det har nästan torkat eller jag ska gå och sova.
Bild 2. Då sätter jag små gummiband längst ner och fäster ihop dom tvinnade "flätorna" med en snodd så att dom fortfarande är tvinnade. Då kan det torka färdigt och jag kan sova.
På morgonen drar jag ut "flätorna" med fingrarna och sprayar i lite texturspray.
Bild 3. Såhär ser det ut på eftermiddagen dagen efter. (blev nån konstig färgton över bilden)
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Snyggt! Blir ju jättebra. 👍
/Surpan
Tjusigt!🙂
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Jättefint🙂
För att kapa tråden lite. Borde vi skapa en tråd för olika "no heat curls" metoder?
#4 Ja!😃
#4 Absolut!
/Surpan
Då startar jag en tråd och hoppas på bidrag!👍 TS. Du får gärna lägga in din metod där också om du orkar🙂