Att borsta/ kamma håret
Jag har långt, själv vågigt hår. Alltid haft ett tjockt hår som gjort som det själv velat. Så började jag tappa kopiösa mängder hår. Det blev risigt/ flygigt Gjorde inpackningar och började äta tillskott för hår/hud/ naglar. Men den största skillnaden jag gjorde var att jag slutade borsta håret. Första dygnet tovade det sig. Men nu efter 2 v känns det lenare, starkare. Inte risigt/ flygigt. Drar fingrarna igenom o även masserar hårbotten. Inga tovor. Inte ens efter tvätt.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Härligt att du har hittat någonting som fungerar för dig!👍
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Oj va avunsjuk jag blir nu! mitt hår tovar alltid.
#2 mitt hår var likadant. Jag tror att jag slet omedvetet mkt med att borsta det. Ju mer jag borstade desto mer tovor. . Jag bleker även mitt hår. Så är noga med inpackningar. Prova. Det svåraste är nog vanan/ ovanan att borsta håret. Kräver lite xtra jobb. Men så mkt friskare hår
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Sedan så beror det på vad du borstar/kammar med också och hur du gör det. Plastborstar är dåliga för håret.
Jag använder en bredtandad kam i trä, reder ut tovor med fingrarna och följer upp med svinborste. Mitt hår mår bra.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Jag använder mest fingrarna ibland en kam med grova tänder eller vad jag ska säga när jag har Balsam i håret. Det blir så tovigt särskilt i nacken.