Från rosa till blond?
Nu gjorde jag typ världens finaste sak! Jag som ville ha långt här oxå.. men jag fick någon idé om att färga håret rosa, så jag färga lila upptil (hårbotten och 1dm till typ) den blev dock grå/lila aktigt typ. Medans den rosa verkligen blev rosa. Men nu efter 3/4 dagar ångrar jag mig (öhh). Skolan börjar ju oxå snart och antar att detta inte försvinner av sig själv dock stog det att det skulle försvinna efter 15 tvättar. Men haft denna färg innan men då va jag tvungen färga till brunt.. så nu till min fråga kan jag färga mitt hår till blont? Eller va kan jag göra? Ganska akut
Det ska stå ”dumaste” inte finaste hehe
Kan bli svårt att bleka ur helt.
Det enklaste är nog att avfärga/bleka och sedan lägga i brun färg/toning som har nyanser av "motsatsen" till de nyanser du har i håret. Se denna artikel https://har.ifokus.se/articles/5511bff28e0e7440970005f9-farger?articles-1
Tänk dock på att det kommer att slita på håret.
Du kan även försöka att få ur så mycket hårfärg som möjligt med t ex head & shoulders och hårspray.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Jag är naturligt blond, och vill ha den blonda men det blir svårt då.. men ska försöka tvätta håret ofta så det försvinner annars får jag ju kolla efter blekning/avfärgning
Jag är naturligt blond, och vill ha den blonda men det blir svårt då.. men ska försöka tvätta håret ofta så det försvinner annars får jag ju kolla efter blekning/avfärgning
#3 Låter bra att försöka att tvätta ur så mycket som möjligt, så kanske du kan komma undan med en mildare avfärgning/blekning sedan om du inte lyckas tvätta ur allt.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik