Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 614 ggr
Dibiy
2018-02-24 22:07
0

Hjälp..

Hej. För ett par månader sedan bestämde jag mig för att färga från ljusbrunt till ljust silverblont. Har nu blekt 5-6 gånger och använt mycket silverschampo (fudge). Mitt hår är kaos och jag vet verkligen inte hur jag ska göra för att nå mitt mål. Kan inte bleka mer.. Just nu är mitt hår slitet och gått av mycket, har klippt mig och använder inpackningar. Hårbotten är heeelt lila och längderna är gula. Hur ska jag göra?? Så tacksam för svar.

[AnimeV4]
2018-02-24 22:45
2

Hur tätt var det mellan blekningarna? Du borde undvika allt vad färgning heter samt värmeverktyg såsom plattång och hårtork och se till att vara snäll mot håret genom att fortsätta ta hand om det. Sen kan du fixa med det igen. Det är vad jag skulle ha gjort iallafall.

TatsuOni
2018-02-25 21:22
1

#1 Ger bra råd.

Det viktigaste nu är att låta håret vila ett tag och ta så bra hand om det du kan. Du kan inte reparera skadade strån, men du kan undvika en del nya skador genom att vårda håret. Protein följt utav fukt brukar vara bra för blekt hår. Du borde även ta paus från silverschampot en tid, då även detta sliter.

Hur har hårbotten blivit lila? Är det från silverschhampot?

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

mikkan01
2018-02-26 22:13
1

Är din hårbotten lila så har du haft i silvershampot för länge och är dina längder gula (?) eller drar de mot orange? Använder själv fudge i mitt blonda hår och det biter rätt så bra på gult, frågan är dock om du fått det tillräckligt ljust. Vad använde du för blekning? Skulle också lagt blekning på hyllan ett tag och vårdat håret, gärna med proteiner som #2 skriver. När det är dags att bleka igen så kör bara på de partier där det verkligen behövs och låt blekningen bara verka så länge som den fortfarande bleker. Undvik att blekningen torkar då den slutar bleka och istället bara sliter på håret.

~mikkan