Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1356 ggr
[Tilde]
2

Project curly girl

Hej allesammans! På Lockigt hår iFokus har jag börjat en hårdagbok där jag skriver om mitt projekt att få tillbaka mina fina lockar! Har misshandlat mitt hår och lockarna som var korkskruvar har blivit till vågor och S-lockar… så nu ska jag sluta färga, bleka, platta, osv. :) Uppdaterar då och då med bilder och hårstatus så ni får gärna följa min hårresa!

[Tilde]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är vad jag börjar med, slitet hår, torra toppar, men mjukt är det i alla fall. Kör såklart med BM förresten. :)

[Tilde]
1

Dag 3, andra tvätten. Bilden till höger är från i förrgår och bilden till vänster är från idag. Håret har mycket mindre frizz och vågorna är mer definierade. Några få korkskruvar vid ansiktet. Det går framåt! :)

[Tilde]
3

Tre månader senare och såhär ser mitt hår ut idag! Det har blivit mycket längre och såklart hälsosammare :) Jag har dessutom toppat det lite och ändå har det blivit så långt. Jag ska skaffa en inpackning till varje helg men annars fortsätter jag som jag har gjort.

TatsuOni
0

#3 Det ser också glansigare och hälsosammare ut🙂

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Tilde]
1

#4 Ja det är inte alls lika torrt och frissigt! Känns mycket mjukare och friskare :D Blir kul att se hur det sett ut om några månader till.