Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 1801 ggr
Stellak197
0

Svart till blond hos frisör?

Hej. Har ett svart färgat hår sen några år tillbaka. Min naturliga hårfärg är blond/råttfärgat. Har haft väldigt många olika hårfärger innan det också. Känner mig väldigt obekväm i svart men har inte orkat ta tag i det. Och tycker färgen på bilden är så sjukt snygg. Hur mycket kostar det att färga från min svarta färg till färgen på bilden? (Har hår till under bröstkorgen) Hur lång tid tar det och är det ens möjligt? Sliter det mycket på håret? (Tog en bild jag hitta på instagram, minns inte vems bilden är)

Karmatarerskanise
2

Om du inte fått tillåtelse att använda bilden får du inte lägga ut den.

Sattyg
1

Möjligt är det helt klart men räkna med att det tar tid, du kommer inte bli blond på en sittning, iaf inte om frisören bryr sig om ditt hår. När jag gick från mörkblond till ljusblond ombre fick jag betala ca 2500kr, men då hade jag letat ett tag efter en riktigt duktig frisör och det var värt att betala den höga summan. Jag tror att du kommer att få gå till frisören 2-3 gånger innan du får rätt resultat och mellan besöken gäller det att ta hand om håret, fuktinpackningar och reparerande inpackningar. Lycka till 😊

mikkan01
1

Jag valde att ta bort bilden, du kan länka till den istället eftersom det är emot sajtens regler att använda andras bilder utan tillåtelse. Färgen på bilden var en kall platinablond. Det är klart det går att få till det, har själv gått från svart till platinablond ett par gånger, däremot inte på salong. De kommer antagligen vilja slinga upp ditt hår lite i taget för att inte slita på håret för mycket. Det tar tid att få bort de röda tonerna så det blir nog fler än ett besök dit. Och ja, eftersom att du måste bleka håret upprepade gånger så kommer det att slita på håret en del.

~mikkan

Berit Ru
0

Det finns avfärgningsset (3 flaskor), har jag sett. Som inte bleker håret, bara tar bort all adderad färg så man får tillbaka ursprungsfärgen (!) trodde inte det var möjligt! Men de säljs i allafall tex nordicfeel.se. Jag kollade för jag tänkte köpa en extension på rea och måste ha den uppljusad, så kan inte bara Henna den. Men det var ett tips att kanske prova. 149kr.

TatsuOni
0

#4 Kan du länka till den?🙂 Skulle vilja läsa ingredienserna, då jag inte riktigt tror på den marknadsföringen😛

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
0

#6 Fanns ingen innehållsförteckning på bilden, men jag har läst om colourb4 innan. Det fungerar inte som utlovat och även om vissa är väldigt nöjda med resultatet så har andra fått helt förstört hår av den.

TatsuOni
0

Har kikat lite på innehållsförteckningen. Det är väldigt massa Sulfater, lite uttorkande alkoholer, silikon, några andra ämnen och ett alkaliskt ämne som öppnar upp hårstråt, bryter ner proteinet i håret och används b la som avloppsrenare.

Så tja, inte sämre en en vanlig blekning/avfärgning, men inte heller snällt mot håret. Men så går det inte att bleka utan att slita.