Vilka extensions ska jag använda?
Jag har under en ganska lång tid använt mig av olika typer av löshår. Jag har enbart använt mig av permanenta hårförlängningar dock hos salong. Nackdelarna är väl att det är väldigt dyrt och fördelen är att vakna upp med långt och fint hår varje morgon. Jag har tidigare använt metoderna keratin och fläta & sy. Jag upplevde att keratin gjorde mitt egna hår slitet men såg fint ut och satt i mycket längre än när jag sydde in det. Det kändes som att sy in det sliter mindre (förmodligen för ingen värme används) men håret höll sig mycket kortare tid innan jag var tvungen att ta bort det. Har nu börjat kolla på om jag borde testa clip on extensions, vad har ni för erfarenheter av dessa? Min största rädsla med dessa är väl att det ska synas tydligt att det är löshår. När jag använde keratin så såg det så äkta ut så ingen trodde att jag hade extensions ens. Är det svårt att sätta i dessa själv? Hur långt behöver det egna håret vara för att kunna dölja clipsen och funkar clips om man har skadat hår? Bifogar en bild så ser ni hur långt det egna håret är, om det är tillräckligt för att dölja clipsen. Om man köper, var ska man köpa dem? Känner mest till Rapunzel Of Sweden. Har som sagt inte så stora erfarenheter kring att fixa löshåret själv utan har alltid gått till proffesionella salonger. Borde jag fortsätta med permanenta extensions eller clip on extensions? Förstår att det bästa alternativet är att inte använda sig av löshår alls och vänta på att det egna ska växa men har svårt att leva utan mitt långa svall.
Clip in sliter också på håret. Det finns instruktioner på youtube hur du sätter i dem och så behöver de även "klippas in". Alltså klippas för att smäla in i ditt eget hår. Det går att få det att se bra ut om man inte har jätte tunt hår naturligt.
Oavsett vad du väljer för metod så kommer det att slita på ditt eget hår, som då kommer att vara svårt att spara ut.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#1 Jag har ganska tunt hår just nu då det är skadat och i slitet skick så att säga. Men det klassas nog som medel. Innan jag förstörde mitt hår med massa blekningar och löshår, så hade jag extremt tjockt hår. Får gå till en salong och rådfråga där tänker jag:)
#1 Om du vill ha ditt egna hår långt, så är det bästa att ge upp förlängningar helt🙂
Vill man ha en extra anledning till att inte fortsätta med förlängningar är det bara att kolla på detta https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/de-gor-harforlangningar-for-fyra-kronor-i-timmen Vet inte om ALLA har såna villkor för sina anställda men för mig hade det tagit emot att stödja en sån industri. Har du haft tjockt och fint hår innan så går det att få tillbaka :)
~mikkan
#3 Känns bara så jobbigt och behöva vänta i typ 2-3 år innan jag kan känna mig bekväm i mig själv. Just nu vill jag helst inte gå ut och tackar nej till dejter för jag känner mig osäker på mig själv. Mitt självförtroende har helt försvunnit med håret kan man säga. #4 Väldigt hemskt att läsa om sådant. Tyvärr lever vi i en värld där det är i stort sett omöjligt att inte bidra till sådant. Jag har bara gått till proffesionella salonger och satt i brasilianskt äkta hår av bästa kvalité. Jag vet inte om villkoren i Brasilien är bättre än Indien, får hoppas att jag inte bidragit till detta. Självklart så kommer håret bli tjockt och fint igen, och långt men det kommer ta extremt lång tid. Mitt hår växer tyvärr extremt långsamt också :(
#5 Dessvärre så kommer det nog inte att bli tjockt igen, förän du slutar med förlängningar.
Önskar dig lycka till och hoppas att du ska lära dig att känna dig bekväm i dig själv!☀️
Har du testat hairtalk? Det sätts i med tejp, sliter inte mycket på håret och det ser väldigt fint och naturligt ut. Det görs visserligen på salong och det är ju inte det billigaste alternativet men jag tycker det är värt det för resultatet blir så bra och mitt eget hår hade vuxit som ogräs när jag tog ur förlängningen 😊