Klippte håret kort själv
Hej! Det är så att jag klippte mitt långa hår "killkort" själv!! Jag har inte visat mina föräldrar den nya frisyren, mamma är redan näst till förbannad när hon såg att jag "klippt lugg" (har klippt hela håret kort men hon trodde jag endast klippt lugg). Vad ska jag göra?? Konstigt inlägg kanske, men jag skäms för mycket för att gå till frisören så någon som vet något youtube klipp på hur man klipper bra (på sig själv)? Vad ska jag säga för att lugna morsan och hur ska jag visa det för henne? Det ser inte så bra ut heller om man säger så…
Jadu åk till frysören! Har man inte utbildning borde man inte klippa håret själv! Var bara omoget
Åk till frisören som sagt! I övrigt är det ju ditt hår och inte din mammas, du ska ju kunna ha vilken frisyr du vill utan hennes samtycke, i alla fall om du är tonåring och inte är jätteung.
Var dig själv, det finns redan så många andra.
Vad för frisyr är det du vill ha? Det är ju mycket lättare att klippa vissa stilar och för att ge tips kan det vara bra att veta :) Rekomenderar dock att du går till en frisör för att fixa det om du inte vill riskera att förstöra det helt :) #1 Inte alls omoget att klippa sitt egna hår. Det värsta som kan hända är att ens egna hår inte blir perfekt, så det är helt upp till en själv vad man vill "riskera".
Håller med om att det inte är omoget att klippa sig själv, det vet jag flera som gör och tänker testa själv någon gång också. (förutom lugg som jag har klippt med gott resultat på mig själv en gång i tonåren) i och för sig gick jag lös med en rakapparat när jag var ca 8 år en gång, inte populärt och tvingades bli snaggad efter det.
Var dig själv, det finns redan så många andra.
Klipper också mitt hår själv, även min mammas och övrig familj + vänners. Helt utan utbildning. Förstår inte varför man är omogen pga det? Hur som helst, gjort är gjort och det är ingenting du kan göra för att få det ogjort så det är väl bara att visa upp håret för din mamma, berätta att du ville ha en kort frisyr och att du tog saken i egna händer men att det inte blev så bra. Din mamma och du kan säkert komma på någon lösning tillsammans sen när hon smält hela händelsen. :)
~mikkan
1 Omoget o klippa sitt egna hår utveckla det mer. 😎
Jag har klippt mitt hår sen jag var 17 år färgat har jag alltid gjort med. Jag har kort hår klippt olika frisyrer klipper kort själv i nacken. Kör med maskin men klipper oftare med saxen. Jag har vart hos frisören även färgat men tycker det ofta misslyckas och man får magont för dom klipper alltid fel alltid för kort o färgningar blir inte som man tänkt sig.
Jag menade att det var omoget att inte fråga!
Jag har klippt mitt eget hår sedan jag var 15. Frågade aldrig mina föräldrar, utan bara klippte.
TS. Det enklaste är nog att åka till frisören, men om du vill klippa själv så går det. Ta lite, lite åt gången för att det inte ska bli för kort. Som sagt så är det enklare att rekommendera youtube-videor om du talar om vad du är ute efter, men du kan även söka på t ex "self trimming short hair".
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Ts. Jag tycker att ofta kan korta frisyrer vara snygga lite som "rufsiga" och då ser man inte om det är lite ojämnt ;) Det är ditt hår tycker det är kul att du våga försöka och en sak till att gå till en frisör och säga som läget är är inget o skämmas för. Dom skulle hjälpa dig om du vill. 😉Jag har alltid klippt mina vänner från jag var 13 år syrran öva en drös olika klippningar (när jag gick i 4e klass på 80 talet var det inne att raka sicksack blixtar osv så först ut i våran håla med det var väl jag ) ;) Sen kom två av mina andra syrror veckan efter :P Kolla om du hittar bra klipp, jag har själv maskin och två olika saxar men även urtunningssax samt urtunningskniv.
Jag hoppas din mamma tog det väl jag skulle inte bli arg på min 15 åriga dotter om hon klippt sig där imot skulle jag väl kolla över för rätta till om det skulle behövas 😎 Som andra sa det är ditt hår ditt val och hår växer ut igen 😃
#8 Varför ska TS fråga om sitt eget hår? Det är ju en del av TS inte TS mamma
l'm back
Hur har det gått TS?
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik