Färga håret
Är det någon mer som får problem med hårbotten, öronen mm efter att färgat håret speciellt mörkt???
Brukar undvika allt med ammoniak. Det kanske är det du känt? Det är den där stickande lukten som också svider och kliar en hel del. Att färga håret är ju tyvärr lite av ett risktagande då man vilken gång som helst kan utveckla en livslång allergi mot nån av ingredienserna, vilket ger problem med klåda, utslag, andningssvårigheter. Så märker man att man har problem flera dagar efter färgningen så kanske man ska undvika det, eller hitta en ''snällare'' sort utan sånna starka ämnen. Det är ju trots allt en massa kemikalier man utsätter huden för, som egentligen inte ska vara där. Nu för tiden brukar jag bara ha toning.
Dock måste jag nog säga att blondering känns värst :/ som att ha tusentals små kryp i huvet i kombination med stor sveda. Dessutom blir håret som plast efter
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
För slippa få färg på öronen så har jag ett tips o ge, ta sårtejp tejpa tunt örat 👍
Mm jag kan endast skylla på mig själv, har haft mitt problem nåra år första g så brann de i hårbotten så kändes de, öron ögon fick reaktion de va hemskt, sprang till hc nåra ggr fick salva tabletter utskrivet, att man aldrig lär sig. Sen har jag testat nåra ggr å får reaktion, min dotter la i ljust i topparna, samt en tjej på salongen har åxå lagt i ljust, men hon la aldrig i botten. Å de har funkat, nu va jag till frissan å hon la i lite mörkt sidor nacken sen isigt uppepå, å nu e de skorv irritation rött, så nu tar de nåra dar innan de lättar, har köpt allergitabletter å gelé shampoo. Ska upp på hud å får göra en test i 3 dagar skulle dit i Jan men fick skjuta upp det, pga jag har utmattningssyndrom som stör , så jag orkade inte, men nu måste jag fixa tid. Så tråkigt när man inte kan göra nåt med håret , jag hoppas nu jag lärt mig pga de e jättefarligt…såå de verkar va ett problem med mörk färg