Hår iFokus

Hår

Etikettprodukter
Läst 1698 ggr
Kasumi
0

Anti Frizz

Hej! Jag undrar om ni skulle vilja tipsa mej om dom bästa anti friss produkterna? Varje gång jag går ut och det blåser eller är fuktigt i luften eller regnar/snöar så ser mitt hår ut som en risbuske trots det att jag plattar håret noga innan och det är jätte fint då innan jag går ut. Jag använder värmeskydd (Kicks), hårolja från Lee Stafford, hårspray och mousse från Proffs och nyligen bytt shampoo/balsam (igen), nu provar jag John Frieda. Men verkar inte spela någon roll vilket shampoo/balsam jag använder så är det frissigt ändå. Så nu undrar jag efter bra anti friss produkter, ser andra tjejer ute jämt med platt, rakt, fint hår. Tack på förhand! :)

TatsuOni
2

Är bilden din eller har du ägarens tillstånd att använda den?

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Kasumi
0

#1 Jag googlade fram en passande bild till ämnet så folk skulle förstå bättre hur jag menar, du kan ta bort inlägget om man inte får göra så.

TatsuOni
0

Då tar jag bort bilden.

Surpan
2

Är det fuktigt i luften så kommer lockigt hår att locka sig… tyvärr. Bra hårspray kan hjälpa (jag gillar syoss). Har du testat att byta spray och mousse? Nytvättat hår frissar sig mer, så försök att dryga ut mellan tvättbara med torrschampo.

/Surpan

Kasumi
0

#4 Jag har rakt hår naturligt :) Är det torr/vanlig luft är det rakt, plattar med plattång för att göra det snyggare för det är ju inte lika platt naturligt som med plattång så att säga. Jag tvättar typ 3 ggr i veckan och använder torrshampoo (Batiste). Bytte nyligen till Proffs men kan testa Syoss eller något annat för att se om det håller bättre, tack!

Surpan
1

I så fall blir ditt hår nog frizzigt för att det är i dålig kondition tyvärr. :/ Då rekommenderar jag att du slutar platta håret. Antagligen är ditt hår torrt, så testa att skämma bort det med massor av fukt och fett. :)

/Surpan

Kasumi
0

#6 Ja det är nog väldigt torrt :/ Fönar ju med efter dusch, så kanske ska låta det lufttorka i några månader? Och köpa inpackning? Vad menar du med fett? Sry men är ingen hårexpert :’D

Surpan
2

#7 Ingen fara. :) Fett kan vara Olja, eller en bra inpackning. Med skippa de stylingoljorna man köper i butik. De är mest silikon, vilket är kanon till styling men inte ger håret någon näring. Det kan också vara en bra inpackning. Ja testa utan att föna eller platta håret och försök att ta hand om det ett tag. :)

/Surpan

Berit Ru
0

jag hade också länge problem med frissigt hår och som du säger, särskilt i hög luftfuktighet. men det blir verkligen bättre av att behålla naturligt fett i håret i stället för stylingprodukter. jag behöver varken inpackningar eller stylinggrejer i håret längre, bara jag ser till att det inte är torrt, så är det inte frissigt. Så mitt tips är det: byt till milda sulfatfria schampon, och någon bra Olja om håret ändå känns torrt. Man kan ju Olja både före och lite efter schamponering för att förebygga torrhet/friss.

Kasumi
0

#8 Oj missade ditt svar härom dagen. Tack för tipsen, ska även försöka köpa ett bättre shampoo/balsam. Läste Maria Nila tror jag det hette ska vara bra. :)

Kasumi
0

#9 Okej tack så mycket. Om du vill, skulle du kunna tipsa om bra produkter? :) Vad använder du för shampoo/balsam och Olja typ? :)

Berit Ru
0

Kasumi, jag använder schampon mest från Aubrey Organics, 100% pure, Ginesis, Aleppotvål. Balsam samma märken eller lite billigare från Faith in Nature. Dessa schampon säljs mest i "naturliga" webshoppar. Men 100% pure säljs även av eleven. Det är en växande marknad med sulfatfria schampon. Thursday Plantation är ett jag ska prova, det säljs på vissa apotek/hälsokostaffärer. Oljor använder jag mest rena oljor ej blandningar. Jojoba, Kokosolja, Arganolja. Kallpressade ska det vara. Vet inte varför men kanske går de in i håret lättare :) Hälsokostaffärer är värt att titta på för de har kunder som bryr sig mycket om innehållet!

Kasumi
0

#12 Tusen tack jag ska spara din text så jag vet vilka produkter jag ska kika efter. :) Jag tror John Frieda förstörde mitt hår totalt, för det vart katastrof den senaste veckan och har typ använt det 3 ggr samanlagt bara, så idag köpte jag Respons med risinolja i (som jag endast ska ha tills jag hittar ett bättre, detta var ett akutköp) men efter en tvätt så tkr jag det redan är lite bättre. Så John Frieda är inget jag kommer kunna rekommendera iaf. Men hade redan slitet hår innan som sagt, så självklart ska jag kika efter dina tips. :)

TatsuOni
0

#12 Kallpressade oljor väljer man eftersom att de har kvar alla "bra ämnen" till skillnad från varmpressade🙂