Färga håret
För två veckor sedan så "färgade" jag håret ifrån en guldigblond färg till grått/silvirigt hår. Färgen satt i mitt hår i några dagar och nu är den helt ur mitt hår. Just nu har jag vädligt kallt blekt hår, men vill ha en kall grå/silvrig färg. Någon som vet någon produkt man kan köpa för att få håret grått/silvrigt? Har kollat lite på Maria Nilas produkter och wella men någon som vet hur jag kan gå till väga? Tack i förhand!
Glömde tillägga att jag färgade håret hos en frisör.
Om du färgat hos frisör och det håller bara några dagar ska du ju gå tillbaka.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#2 Tänkte det först men dem vill ha betalt för det och jag tyckte det första besöket var dyrt så har ingen lust att lägga pengar igen:(
Directions och Manic Panic har nog också grå/silvriga Färger bland sina semipermanenta toningar. Jag använder Directions för att hålla mitt hår lila och kan rekommendera de varmt. Inte så dyra och eftersom det är en toning så är slitaget minimalt (i princip så är det bara Balsam med färgpigment i).
Jag menar att det är en reklamation. Färgat hår ska väl hålla mer än ett par dagar.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#5 Håller helt med dig där. En går ju inte till frisören och förväntar sig att behöva färga om efter bara ett par dagar. Stå på dig, TS!
Ja, du borde verkligen ha pengarna tillbaka! Och säger hon nej, men jag kan fixa det åt dig, behöver du inte acceptera det heller. Hon har väl förbrukat sitt förtroende?!
Håller med om att färgen sak hålla mer än ett par dagar! Ge dig inte!
För framtida färgningar så rekommenderar jag dig att antingen hitta en färgbomb eller göra en egen av en toning (t ex någon utav dem som #4 föreslår) och Balsam. Då håller sig färgen längre🙂
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Tycker också att du borde gå tillbaka. Hade inte accepterat det. Vill du inte göra det så har fudge ett bra silvershampo eller så gör du som #4 säger. Annars finns det inrensivtoningar att köpa som salonger brukar använda. Dessa t.ex gillar jag https://www.lyko.se/schwarzkopf-professional?count=72&infinitescroll=1&p_productserie=Igora%20Vibrance&sortBy=popularity
~mikkan