Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 2100 ggr
fredrikaina
2

Konstigaste stället

För några veckor sen så satt jag och väntade på att tevattnet skulle bli klart. När vattenkokaren klickade klart och jag reste mig ur kökssoffan, då känner jag att jag drar med nått med håret. Jag har då fastnat i en orkidé, men som tur är så fastnade krukan mellan fönsterbrädet och soffan så det blev inget kras! xD Sen har man ju gjort klassiker som att fastna med flätan i ett dörrhantag och fått håret under axelbandet på väskan.

Vad är det konstigaste stället ditt hår fastnat på? :D

Tjeja
4

Mellan rumpan och stolsittsen så jag trodde nacken skulle gå av när jag satte mig

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

tlover
0

Då folk sätter sig, ställer sig eller lägger sig på håret så är det väl det som är det konstigaste stället som jag fastnat. Som tur är så är det ovanligt då det gör ont!

l'm back

Afturelding
0

Instämmer i att det är när folk råkar lägga eller sätta sig på det, haha.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Udoon]
0

När jag fortfarande hade långt hår så råkade jag trassla in det i halsduken jag virkade, råkade virka in det ett par maskor. Som tur var så var det inte mycket hår, men jag kunde inte trassla ut det så fick snällt klippa av en bit, för jag ville ju inte klippa i halsduken😮

Brukar bli typ så när folk pratar med mig samtidigt som jag gör grejer🤐

fredrikaina
0

#4 Haha jag skulle klippt av halsduken xD

En gång fastnade jag också i en tants kappa på bussen, håret virade sig runt en knapp… Fick panik eftersom jag skulle av nästa hållplats men jag fick ut det precis! Jätte pinsamt, bara "ursäkta men mitt hår sitter fast i din kappa, går det bra att jag trasslar ut det?". Har aldrig mer utsläppt hår på bussar, det kan bara gå fel!

Haztparken
2

Hm det var väl inte så konstigt i sig men det jobbigaste var nog när jag var ute och festade på en rätt så full klubb och håret var utsläppt.

Märkte att jag satt fast och vänder mig om och ser att en bit av mitt hår fastnat i en killes knapp på hans kavaj! Jag bara tänkte att "nu kommer någon dansa imellan oss och håret kommer dras ur och det kommer göra så ont!" så jag började själv dra i håret som en galning för att försöka få loss det (full som man var😎) men då upptäckte killen det och lossade varsamt ur mitt hår så det slutade lyckligt haha!

Haztparken
2

#5 Haha vi skrev nästan samtidigt och väldigt lika historier! I feel your pain haha🤗

fredrikaina
0

#7 Haha ja! Men desamma till dig! Paniken man får när personen går iväg och inte märker att de fastnat ett långt hår på dem! xD

oddahviing
0

LOL på alla historier, jag vill också ha långt hår…

'-Headlights on the highway-'

[Forest]
0

9 inte jag jag trivs bra med kort hår och alltid haft det  :) 

Dottern brukar fastna i dragkedjan på jackor och tröjor men även trasslat in kompisar i håret som suttit o fifflat med sina mobiler.

VildaVittra
2

När jag var och tränade på Friskis och Svettis, så hade jag inte full uppmärksamhet när jag skulle göra armhävningar, det gjorde lite ont när jag satte handen på håret. Efter det hade jag alltid håret i en knut. 

Men en kompis ringde mig desperat en julafton, jag satt i bilen med några anhöriga på väg upp i landet, så kunde bara vara moraliskt stöd. Hon hade fastnat i locktången och vad hon var så desperat över var det faktum att hon var tvungen och gå och handla innan affären stängde. Folk hade tittat konstigt på henne när hon knatade omkring med en Locktång på skallen. Hennes sambo kom sedan och satt hela kvällen och löste ut hårstrå efter hårstrå. Själv hade jag nog klippt loss locktången, men mitt hår växer ju som ogräs.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Lilyz]1
0

Jag skulle av tåget en gång men reste mig lite för tidigt så fick stå en stund vid tågdörren, trött som jag var så lutar jag huvudet mot väggen i tåget och lyckas fastna med håret i nån list som sitter där, fick panik när det äntligen var dags att gå av och jag märkte att jag satt fast. Fick låta folk tränga sig förbi medan jag trasslade loss mig. 😕

nypisnina
0

Vilka roliga historier!! 😃
Jag har fastnat med mitt hår i dragkedjan på en handväska då den hängde på armen. Jag har även fastnat med håret i bildörren.

TatsuOni
0

Min fläta brukar sedan ett tag tillbaka fastna mellan dynorna i ryggstödet på soffan. Den hamnar där när jag sitter och när jag sedan ska resa mig upp åker dynorna ihop igen och flätan sitter fastklämd🤪 Som tur är så är det ju lätt att lossa den.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/