Hår iFokus

Hår

Etiketthårprojekt
Läst 781 ggr
Mollypierce
0

bästa tipsen för långt hår?

Klippte nyss bort det slitna på håret, har nu mellan armpit och bra strap. Första målet är mid-back! Vad har ni för tips för att få håret att växa och hålla sig fint?

Grace2009
4

Tålamod. Massor av tålamod.

Annars att försöka vara så skonsam mot håret som möjligt.

RainyDays
1

Gör inpackningar ofta och försök att inte slita på det för mycket när du borstar det.

Nu när det är sommar, skydda ditt hår mot klor i pooler och saltvatten i havet!🙂

Three.Twentyfour.Seventeen <3

TatsuOni
3

Var så snäll du kan mot håret så att det inte slits lika snabbt som det växer. Några snabba tips:

• Sätt upp håret men undvik helst hästsvans. Använd inte snoddar med metall.

• Tvätta inte oftare än nödvändigt.

• Undvik värmestyling.

• Använd inte en vanlig plastborste. Använd hellre bredtandad kam i trä, horn eller ben och eventuellt en svinborste. Om du ändå vill använda en plastborste så gillar många tangle teazers.

• Byt ut örngotten mot Satin eller siden.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Mollypierce
0

#3 Vad rekommenderar du för uppsättning som inte skadar? Jag har nästan alltid svans då jag  jobbar och visste inte ens att det var skadligt. Märker nu att jag har så mycket mer att lära mig 😂

TatsuOni
2

#4 Vid hästsvans så gnuggar snodden mer mot håret än t ex vid fläta och dessutom på samma ställe dag efter dag om du har det ofta. Det sliter och leder oftast till kortare partier hår runt ansiktet.

Det bästa är knut med t ex en hårpinne. Näst bästa är fläta/flätor. Gärna varierade uppsättningar så att eventuell hårsnodd inte sitter på samma plats varje dag.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/