Klippa sig hos en lärling?
Hej, har någon av er klippt sig hos en lärling förut? Tycker ni att det blev skillnad på resultatet när ni klippte er hos en lärling eller är det ungefär lika som när ni klippt er hos en "vanlig" frisör?
Beror helt på hur länge körningen har klippt. Finns ju lärlingar på olika nivåer.
Ska bara klippa det som är slitet och klippa upp det lite grann
Åtminstone på de frisörskolor som finns här finns det en lärare som överser det hela. Det ska bli ett bra resultat, däremot kan det ta längre tid. Om jag inte ville ha någon väldigt teknisk avancerad frisyr skulle jag inte ha några problem med att gå till en lärling.
#3 Min kompis råkade bränna bort hår från en kund vid blondering trots lärares övervakning 🤐
#4: Jag blonderar mig aldrig så behöver inte oroa mig. Dock vet jag att det hänt hos riktiga frisörer också, ibland kan håret vara mycket skörare än man tror.
Man måste ju lära sig någon gång, på något sätt. Är man väldigt orolig över slutresultatet är det ju absolut okej att bara be headstylisten att dubbelkolla frisyren innan man går därifrån och att kanske inte välja världens svåraste frisyr just då heller. Men nej jag tycker att det har gått bra de gånger jag gjort det. Ibland märker man lite skillnad, men det är naturligt, och det brukar ju oftast vara billigare. Så var inte rädd för det. :)
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag har klippt några år som lärling. I början tar det tid ja.
Jag hade en frisör som alltid kollade och gick igenom håret. Var något knas eller kunden ville ha kortare så fixade jag det. Har man inga kunder att träna på så lär man sig aldrig heller. Tycker inte man ska vara rädd att klippa sig hos lärling. Visst, saker kan gå fel men det kan det hos en färdig frisör också.
#8 håller med dig. Minns själv då jag gick uska. Åh så rädd jag var för att göra någon illa. Men tillslut stack jag t o m folk utan problem. Brukar tänka samma om jag är hos exempelvis läkarstudenter. Låt dom prova. Brukar erbjuda dom t o m att båda får testa om dom är två. Och är det studenter som ska sticka så kan jag guida dom. Dom måste ju öva på någon. ☺

Memento mori

Medarbetare för Julen