Platinablont hår
Hej!
Jag skulle vilja skaffa platinablont hår, och just nu har jag en svart toning som är på väg att försvinna, och jag kommer vänta med att bleka håret tills min toning har gått ur. Min naturliga hårfärg ser ut såhär och hårfärgen jag vill ha är väl ungefär såhär eller en aning mer vitt, vet inte riktigt. Jag tänker bleka hår frisören, och ungefär hur många gånger kommer jag behöva bleka, och kommer håret klara av det? Har tjockt, lockigt och fluffigt hår. Några övriga tips? 🙂
Tack! ❤️
Kan inte säga exakt hur många gånger det kommer att ta, men det kommer att bli slitet. Hur slitet beror på hur tåligt ditt hår är, hur du vårdar det och hur lång tid du är beredd att låta det gå mellan blekningarna.
Om du vill minimera slitaget så kommer det att ta långt tid. Du kan antingen bleka gång på gång med ca en månads mellanrum och gå igenom stadiet med orange och kycklinggult hår, eller så kan du bleka det med någon månads mellarum och efter varje blekning lägga i en pigmentering/toning så att du går från svart till mörkbrunt, till ljusare brunt o.s.v tills du har fått det blont.
Tänk även på att vårda håret med protein och fukt mellan blekningarna🙂
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik