Ska färga håret imorgon. Tips!
Jag har ganska långt mellanblont hår. Imorgon tänker jag bleka håret, för att dagen efter färga "underhåret" lila (eller kanske rosa). Är det något jag bör tänka på?
Min tanke är att använda mig av schwarzkopf Live Ultra Brights/Pastel
Eller har ni tips på andra märken hårfärg? Det ska vara nåt som går att få tag på i "vanliga" butiker, så Manic Panic och liknande går bort. Jag är ute efter en stark mörklila eller shockrosa/mörkrosa
Jag har läst att schwarzkopf kan sitta i dåligt och färga av, så mitt tips är att sova med handduk över kudden ett tag när det är nyfärgat. Tänk ochså på att inte bleka för nära hårbotten för man kan få en riktigt misshandlad hårbotten som är i dåligt skick länge. Om du letar efter nya märken sen så kan jag rekommendera Manic Panic (enbart för ickenaturliga färger) eller en rosa burk som jag inte kan namnet på XD (men den kan köpas på kawaii shop)
Ja, både pojkvännen och sonen har använt Manic Panic, Directions och liknande. Men jag vill ha en väldigt temporär färg, åtminstone första gången.
Jag har läst allt men jag vill bara säga det ändå: Manic Panic är väl ändå en temporär färg? De håller väl typ 10 tvättar, eller? De går dessutom att beställa på internet. Om du bor i Sthlm, Gbg eller Malmö kan du handla i fysiska butiken Shock och även i små städer brukar det väl finnas någon alternativ butik. Hur som helst - jag rekommenderar Manic Panic. Jag tycker att det blir bra resultat (och jag har ändå brunt hår som jag aldrig blekt), håller bra och dessutom innebär det ju inget lidande för några djur.
Ytterligare en fördel med MP är att eftersom det innehåller en massa farligheter kan du ha det i länge och det enda som händer är att färgen blir bättre. Jag brukar ha det i ca 5 timmar och håret blir så mjukt och underbart att det inte är sant!
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
Tänk på att även om lila och rosa brukar vara temporära och tvättas ur, oavsett märke, så finns det ingen garanti att de kommer att tvättas ur helt. För vissa rinner färgen snabbt ur och för andra sitter den som berget.
Manic Panic och Directions är toningar som tvättas ur. Snälla för håret är de också.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

Jag har använt den sorten (Schwarzkopf Live Ultra Brights/Pastel) nu i över ett år, fast den blåa eller turkosa tonen. Jag tycker jättemycket om den! På mig ser man färgen i kanske 2-3 månader ungefär (jag färgar på hår som jag först har blekt), men den blir såklart succesivt ljusare efter hand, jag tycker färgen är fin under hela tiden, även när den är väldigt ljus och nästan borta.
Jag gissar på att den funkar olika bra på olika hår, men på mitt tycker jag den funkar hur bra som helst.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#7 vilket märke och färg använde du? :)
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
#7 Snyggt!🙂
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

Vad läckert det blev!
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#8 Schwartzkopf (stavning?) LIVE Ultra brights/pastel