Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 718 ggr
totalkatastrof
0

Behöver hjälp efter misslyckad färgning

Hej! jag har lite smått panik här. för några veckor sedan bestämde jag mig för att jag ville färga håret mörkblondt(kall färg), och började då bleka håret 3 ggr. Jag har naturligt mellanblondt hår men har haft mörkbrunt hår i 3 år nu innan blekningen, och det blev såklart orange. Sen la jag på ännu mer mörkblondt på det oranga utan resultat, nu väntade jag i ca 2 veckor och la på en mörkbrun färg igen för att bli av med det oranga MEN det syns igenom och är fläckigt överallt. Vad ska jag göra? vill ju egentligen fortsätta att kämpa med att få min kalla mörkblonda färg men nu har jag ju typ 100 Färger i håret.. ska jag besöka frisören för avfärgning eller ordentlig blekning? tips & hjälp sökes!

nypisnina
0

Ja du, det beror sig på dig och din hårkvalité, allt som bleker sliter ju oerhört mycket och du kommer ju att offra ditt hår om du fortsätter bleka det. När jag jobbade på min sombre själv så blekte jag mitt hår ca 5-6 ggr under 2-3 dagar, resultaten blev bra men jag fick klippa av mina hårtoppar då håret blev gummiaktigt där. Mitt hår är dock förlåtande, tåligt och efter att jag klippte bort det som var förstört så var håret bra igen. Jag hade inte råd att gå till frisören så därför körde jag på hemma själv tills det blev bra. Och det funkade ju.. Men jag var beredd på att klippa av en del också om det hade blivit illa.

TatsuOni
1

Har ändrat till en mer passande rubrik.

Först och främst så riskerar du att helt förstöra ditt hår om du slänger i flertalet blekningar under en kort tid.

Sedan så kan jag rekommendera dig att läsa den här artikeln för att veta hur du ska neutralisera orange. http://har.ifokus.se/articles/5511bff28e0e7440970005f9-farger?articles-1

I nuläget så tror jag nästan att du ska uppsöka frisör för att få till en jämn grundfärg.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/