Etikettbilder
Läst 17294 ggr
freeespirit
2013-06-14, 01:25

BM - Före efter bilder.

Kikat runt en hel del angående Balsammetoden och bara hört positivt. Dock är de flesta före/efter bilder på lockigt hår, och jag med mitt vågiga/raka hår hade hemskt gärna velat se bilder på rakt hår också! Men även er med lockigt hår.

Så lägg gärna upp en före/efter bild samt hur länge det är mellan bilderna och hur länge ni hållit på.

Stars really can't shine without some darkness.

fidojunior
2013-06-14, 22:39

Första bilden är från juni förra året efter sista schampoo-tvätten. De andra tre är från denna månad, juni. Jag har under denna tid klippt topparna ett par gånger och tvättat med shampoo några gånger (vid misstanke om att ha silikon i håret t.ex. av andras stylingprodukter eller handkräm). Jag började första gången sommaren 2011 men slutade av okänd anledning efter några månader och började igen förra sommaren. 

Största skillnaden har varit hårväxten. Så långt som mitt hår är just nu (efter ca 1 år), oplattat som lockigt, har det inte varit på 5 år. Tror mycket beror på att mitt hår inte slits lika mycket som förr och behöver därmed inte klippa topparna så ofta och när jag väl gör det är det väldigt lite som behövs klippas bort.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Bananbullar
2013-06-15, 11:01

#1 Måste säga, vilket vackert hår du har! 😍

fidojunior
2013-06-15, 23:55

#2 Tack så mycket. :) 

Hoppas att få se andras bilder också för det är kul att se hur andras hår är.

Hälsningar Olivia

Silkeslock
2013-08-29, 17:37

guuuuud vilket fint hår! shit!:)

Vad är denna Balsammetoden? har hört talas om den men inte tagit mig tid att googla efter fakta/information :P

[Teddies matte]
2013-08-29, 19:18

#4 Kolla in lockig.se

[nadvard]
2013-09-01, 23:35

#1 Jättefint hår! :)
Jag hoppas på fler bilder

fidojunior
2013-09-02, 21:57

#6 Tack så mycket, hoppas att fler kan visa bild. :)

Hälsningar Olivia

Lojs
2013-09-04, 12:50

Jag tror inte det syns så stor skillnad på mitt hår. Det har blivit en smula lockigare, men inte hur mycket som helst. Den största skillnaden är att det blir mycket mindre slitet, trots att jag bleker och färgar några gånger om året så håller topparna mycket bättre och jag har kunnat låta det bli längre än vad jag nånsin haft det. 

Jag har kört BM sedan januari 2012. 

Jag hade inga bra bilder direkt, men lägger upp vad jag råkade ha. 

Det här är före, håret är borstat, men inte rört i övrigt.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
2013-09-04, 12:50

Nyare bild av tyvärr lite sämre kvalitet. Nytvättat, ej borstat hår.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

SolidShinta
2013-09-07, 17:17

Putt
Vill också se 😉

fidojunior
2013-09-07, 22:07

#9 Håret ser ut att ha fått mer liv tycker jag. :)

Hälsningar Olivia

Cazzos
2013-09-08, 18:42

Jag har tyvärr inga före- och efter bilder 😭

Jag har rakt hår och har hållt på sen ~ juni 2011, har märkt att mina toppar "håller längre" mellan klippningarna (har klippt mig 2½ gånger sen jag började med BM).

För inte så länge sedan så glömde jag balsam och jag var hemma hos en kompis, mitt hår var fett och jag kände att jag behövde tvätta det, så jag var tvungen att tvätta det med ett Wella Schampo och balsam (använde balsamet för att kunna reda ut håret sen). När jag sköljde ur schampot och balsamet så kändes det som hö… Återgick till BM vid nästa tvätt så ingen skada skedd!

Man märker genast hur icke godkända produkter reagerar på sitt BM-hår, bara genom att känna på det (i duschen).. BM är for life! 😃

Djurälskaren87
2013-09-15, 11:33

Bild 1 till vänster är för tre år sedan efter sista shampo tvätten,sedan har jag kört BM i omgångar men dom två sista bilderna har jag kört BM sedan i somras o tycker håret har blivit mycket lenare o friskare

Crest
2013-09-15, 19:21

Före, i februari 2011 (började med BM först i april 2012, men mitt hår såg ut så fram till dess, inte någon nämnvärd skillnad i alla fall)

Crest
2013-09-15, 19:22

Oktober 2012 (ett halvår med BM)

Crest
2013-09-15, 19:23

Maj/juni 2013 (drygt ett år med BM)

askan
2013-09-16, 01:46

Oj, crest, vilka lockar! Stylar du med något särskilt?

Det här är bilder från när jag hittade Balsammetoden första gången. Vänstra är innan och högra när jag hade tvättat bm-style ett par tvättar.

Obs att håret är superslitet här, jag tappade mycket hår pga att jag aldrig klippte mig?! och var tillslut tvungen att klippa av det och sedan dess har jag inte lyckats spara ut det pga diverse tokiga färgningar och superblekningar :(

Crest
2013-09-16, 17:12

#17 Tack! 🙂Oftast kör jag utan styling eftersom det blir kortare torktid (vill helst lufttorka), men brukar alltid krama upp håret (eller "scrunching" på engelska), först med händerna och sedan med en gammal t-shirt. Det gör så att det torkar snabbare och blir lite lockigare.

Men mitt hår blir väldigt olika från dag till dag, bilderna är från bra dagar men ibland blir det bara helt hemskt och frissigt, blir det dåligt så flätar jag bara eller sätter upp i hästsvans/knut. Men om jag av en eller annan anledning vill ha håret utsläppt hela dagen och vill vara säker på att det ska se bra, eller åtminstone helt okej ut så har jag i antingen lite linfrögelé eller Wella Wellaflex 2nd day volume (mousse).

Och tycker ditt hår ser väldigt mycket friskae och glansigare ut på efter-bilden! Hur länge har du hållit på med BM nu? 🙂

[Rhodugune]
2013-09-16, 20:48

Det här är en bildserie från ca 3år sen när jag började med BM, från vänster, innan, sen efter en månad och sen efter två, tycker det verkligen syns att mitt hår trivs med det. :)

[Rhodugune]
2013-09-16, 20:50

Så här ser det ut numera.

askan
2013-09-18, 00:21

#18 - det verkar som att man aldrig riktigt kommer ifrån det där med dåliga hårdagar, men som sagt supervackra lockar på bilderna! :P

Jag har periodat med Balsammetoden sedan 2009/2010, dvs tvättat med Schampo några gånger emellan längre perioder av balsamtvätt.

Har inte varit jättesnäll mot håret utan kemikaliefärgat med jämna mellanrum sedan jag var tvungen att klippa av det långa blonda, sen blonderade fyra gånger på en dag och sedan färgat igen.
Nu tror jag det allra värsta av superblonderingen är bortklippt, och har inte färgat sedan april. Har därmed en urtjusig blond-ish utväxt till rödfärgat hår, som inte syns på denna bilden men så här ser det ut på en bra hårdag =)

Tycker dock att det är sååå sjuuukt tråkigt att ha så kort hår. Väx, tack!

freeespirit
2013-10-07, 14:15

Vilka balsam använder ni som ni tycker är bäst? :)

Stars really can't shine without some darkness.

[Teddies matte]
2013-10-07, 14:17

#22 Jag har testat lite olika tvättbalsam, använde ett finskt märke tidigare, testat Urtekram Aloe Vera balsam också och nu började jag nyss med Neutrals balsam, som jag också tycker verkar bäst hittils för mitt hår. Som vårdande balsam använder jag Tresemmé Naturals.

Crest
2013-10-07, 15:39

#22 Som tvättbalsam använder jag Garant Såklart balsam, och som vårdande TRESemmé Naturals. 🙂

graleh
2013-10-13, 17:51

Jag tror det är individuellt om BM fungerar eller ej. På mig fungerade det inte och jag har ändå hållit på ett bra tag (minst 1 år). Jag har vågigt hår och märkte inga fler lockar. Det enda jag märkte var att virvlarna i min hårbotten blev fler och mitt hår blev mer bångstyrigt och fick mer egen vilja. Vilket ju kanske är bra då det kanske tyder på starkt hår, jag vet inte. Men håret är ändå slitet, kliar i hårbottnen från och till, Mjäll, fett hår, etc. Så jag har slutat med BM-metoden men försöker undvika Silikoner etc. i varje fall shampoon. Balsam kör jag på vilka jag vill.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

[Teddies matte]
2013-10-13, 17:53

#25 Provade du många olika balsam? Det gäller ju att hitta just det balsamet som fungerar för ens hår, jag har fått söka en del tills jag hittade vilket som passade just för mig och nu fungerar det utmärkt tidigare kändes det inte så bra.

graleh
2013-10-14, 10:10

#26 Oh yes, jag gick igenom hela listan kändes det som. Det enda balsam som funkade på mig utan att tynga ner håret var Bamses balsam, men lagom tills jag börjat använda det ändrade man innehållsförteckningen så mitt hår inte gillade balsamet längre. Jag har hittat balsam som passar perfekt för mitt hår och de är inte godkända enligt BM-metoden men håret får liv och volym av det.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Saiipz
2013-10-20, 20:30

har hållt på med BM i 3-4 tvättar tror jag? märker redan stor skillnad! har ingen direkt förebild då jag avskydde mina lockar innan. Håret var stort, puffigt och torrt. Såg förjävligt ut enligt mig. Har än så länge bara sett positiva resultat då det kommer till att förstärka lockarna, dock tycker jag inte håret var SUPER fint när man plattade det .. 

Skulle gärna vilja prova lite nya produkter/balsam för att se vilket som passar bäst men vilka kan ni andra rekommendera?

*Bild ifrån några dagar sedan, höj ljusstyrkan gott folk!

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

[Teddies matte]
2013-10-20, 20:36

#28 Jag har testat lite olika, men Neutrals balsam passar bäst för mig som tvättbalsam och som vårdande använder jag Tresemmé Naturals.

lollonr4
2013-10-22, 09:59

Vad menas med denna metoden? och vad ska hända om till exempel som jag har axellångt hår villt och tunnt.?

[Teddies matte]
2013-10-22, 10:44

#30 Gå in på lockig.se och läs!

TatsuOni
2013-10-31, 11:03

Har kört på BM i ett halvår nu. Den första bilden tog jag innan jag körde min första balsamtvätt. Jag har inte färgat håret mellan bilderna. Har inte färgat håret på två år… Lite av färgskillnaden beror på ljuset, men det har även fått en mycket varmare färg sedan jag slutate med Schampo. Det har även växt en hel del så att det mesta av det färgade hår ni ser på första bilden är bortklippt. Jag har klippt bort mycket av mitt hår det senaste halvåret och ändå är det längre!😃 Men framförallt kan man känna skillnaden! Det mår mycket bättre och tovar sig inte direkt jag har det utsläppt en stund!

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för hår. Medarbetare på te.

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
2013-10-31, 11:04

Måste bara tillägga att det är lockigt för att jag alltid sover med det flätat😛

[jusefinnn]
2013-11-01, 11:17

Vill börja köra med Balsammetoden då jag tror det verkligen skulle hjälpa mitt lockiga hår (lösa/medel hårda korkskruvar) 
Men det verkar så krångligt…… :(

[Teddies matte]
2013-11-01, 11:20

#34 Inte det minsta krångligt, tar lite längre tid att duscha bara. Gå in på lockig.se och läs, där hittar du allt du behöver veta!

[Glitterregn]
2013-12-29, 18:50

Har tyvärr varje en före eller efter bild men jag kan ta en bild imorgon på hur mitt hår ser ut just nu. Mitt hår vart konstigt nog rakare av BM! Det vart men lockigt i nacken än innan men det vart rakare i överhåret. Jag är bara glad för det men ibland saknar jag mitt självfall. #16 Vilket fantastiskt hår du har!

Crest
2013-12-29, 19:25

#37 Åh, tack så mycket! 🙂Angående att ditt hår blivit plattare, så skulle det kunna bero på att det är mer återfuktat nu när du börjat med Balsammetoden än det var tidigare, så att håret tyngs ned. Jag upplever i alla fall att ju tyngre (mer oljor) balsam/inpackning jag har, desto mindre lockigt blir mitt hår.

[Glitterregn]
2013-12-29, 19:38

Så är det säkert. Jag får väldigt lätt tungt hår eftersom det är så tjockt. Jag ska byta ut mitt vårdande balsam mot något lättare så att det inte blir så tungt och bara hänger. Jag har precis duschat och ska krama i lite mousse eller vax för att få lite självfall igen :)

[Lilyz]
2014-06-05, 15:05

Här kommer en bild på rakt hår! 😃 Syns inte så jättemycket men på förebilden är håret jättetorrt och frissigt i topparna, blivit mycket bättre på väldigt kort tid. 🙂

Tanjis
2014-08-06, 11:50

Har precis börjat använda mig utav balsammetoden… borde kanske ta en bild typ nu och sen jämnföra med hur det ser ut om ett halvår. Jag har med rakt/vågigt hår

TatsuOni
2014-08-06, 11:54

#41 Du borde definitivt ta en bild nu🙂 Det är väldigt roligt att se vilken skillnad det har blivit på håret efter en tid^^

TokyoWings
2014-08-07, 01:02

Asså jag var lite kritisk mot BM förut måste jag säga, trodde inte alls det skulle funka, plus att mitt hår är rakt x3 Började för en vecka sedan och tyckte det blev fett och tungt… kört tre tvättar nu och det är så mjukt och glansigt :D totalt babyhår och inte alls fett längre! I'm totally converted to BM now! :3 Har tagit en "före" bild! Ska ta ungefär varje vecka elr ngt så jag kan se utvecklingen! Man kan redan se :D *happy*

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

hahael
2014-08-09, 00:44

#40 lite ot men omg dina ögonbryn kan man få låna dem?

Klart att laxen ska ha en jolle

[Lilyz]
2014-08-09, 12:03

#44 Haha de är bara ditmålade för mina riktiga är typ osynliga. Men tack!😃

Candy123
2015-01-30, 21:45

Har hållit på med BM i ett år och kommer troligtvis inte att börja använda shampoo igen :)

HundHUND-BLOGG (australian kelpie & golden)Glad

FörlägenInstagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaninerNörd

[pusselbit]
2015-02-24, 17:12

#40. Jep. Du har din kajal precis så där som jag vill ha min😭 Har precis börjat använda kajal så jag håller på övar ;)

TatsuOni
2015-05-22, 13:39

Tänkte slänga upp en till bild nu när jag har hållt på med BM i två år. Har inte använt Schampo alls på den här tiden. Mitt hår mår fantastiskt bra! Har på bild nummer tre färgat håret med Henna och på sista bilden med Henna och Indigo.

Elliiez
2015-11-22, 17:08

Rosa är fotad direkt efter sista tvätten. Har kört med SLS runt 20e varje månad och inpackning. På gröna bilden e håret fortfarande lite blött men det e inte så stor skillnad mot när det torkat helt Har hållt på med BM sen rosa bilden e tagen och närhåret e platt har det alltså sen juli växt från 32 till drygt 40 idag :D Mitt hår har aldrig mått eller kännts bättre! All kärlek till Balsammetoden!

[Lilyz]1
2015-11-23, 14:05

Okej, dags för en uppdatering kanske. Jag är alltså samma människa som i #40 😉

TatsuOni
2016-04-18, 18:43

Nu har det gått tre år sedan jag började med BM så jag slänger in ytterligare en bild här. Senaste bilden finns i #48

Moalinn
2016-04-22, 00:00

Nu tog jag aldrig någon före bild, tyvärr. Detta är den bästa jag kan hitta och då är håret nytvättat och hade plattat det på morgonen. Den är tagen ganska så precis innan jag började med Balsammetoden, april 2013. Efter bilden, januari 2016 -> är tagen nästan 3 år efter "före bilden" och 1,5 år efter att jag slutade färga håret.

Hela planen och anledningen till att jag började med BM var för att jag ville ha tillbaka kvalitén jag en gång hade men det kan ni ju se med egna ögon att jag inte lyckades med. Fortfarande risigt men bra mycket längre. Vet inte vad man ska dra för slutsats av det här egentligen? 😕

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

TatsuOni
2017-03-31, 18:00

Nu är det fyra år sedan jag började med BM och än har jag inte behövt använda Schampo en enda gång och har inte heller ångrat mitt val att köra på BM🙂

Upp till toppen