Långt hår -få det att inte bli slitet.
Jag vill låta mitt hår bli långt men de blir så lätt slitet då, så brukar ha till axlarna det får ju aldrig växa längre när jag klipper bort det slitna hela tiden, men kan jag inte få långt hår jag med har inte dålig kvalité på håret direkt. Finns det några tips? produkter? vad som helst. har testat Balsammetoden under ett års tid men slutade och vill inte ha tips om det i denna tråden tack☀️
Jobbigaste längden att underhålla är axellångt enligt mig. Det ligger och skaver mot axlarna om man har det utsläppt och är svårt att sätta upp utan något som skaver på håret (tofs). Testa med uppsättningar ex. inbakade flätor. Kör s&d istället för att kapa bort dom där onödiga 2-3cm man får klippt hos frisören. Undvik värme och så. Gör det helst under sommarmånaderna då håret oftast växer snabbare för de flesta så ska du nog se att ditt också kommer igång utan att det blir slitet direkt:)
~mikkan
Här kommer några snabba på vad du kan testa.
Sätt upp håret men undvik hästsvans. Använd inte snoddar med metall.
Tvätta inte oftare än nödvändigt.
Undvik värmestyling.
Använd inte en vanlig plastborste. Använd hellre bredtandad kam i trä, horn eller ben och eventuellt en svinborste. Om du ändå vill använda en plastborste så gillar många tangle teazers.
Byt ut örngotten mot Satin eller siden.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik