Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 603 ggr
Majaannamiapia97
2017-03-04 16:02
0

Hårfärg

Jag haft färgat hår nu i typ 4 år i olika hårfärger men tycker det aldrig blir fint i längden. Ett tag höll jag på att få min naturliga hårfärg igen då hälften av håret var utväxt och resten färgat. Anledningen till varför jag inte tycker om det färgade är för att när jag har färgat mitt hår (eller frisör) och det gått ca 2-3månader så lossnar färgen ofc men det blir så fult (nu pratar jag om mörka hårfärger). Just nu är mitt hår typ brunt, mörkt oranget och i dagsljuset ser det jätte fult ut. Så min fråga är till er om jag ska ha tålamod och bara låta det va tills min utväxt blivit en stor del av mitt hår eller om jag ska färga det svart. Ja svart.

Hörde att någon sa att jag skulle passa i silvrigt hår eller svart och har läst att svart är en hårfärg som inte kommer sluta upp med orange,brunt hår. Min naturliga hårfärg är cendren alltså på vintern ser den gråaktig ut och på sommaren kan den bli gyllene guld. Har även mörka nästan svart bruna ögon och har väldigt ljus/vit hy fast på sommaren kan jag bli ganska brun om jag så villxD.

Men vad tycker ni? Låta mitt hår va eller färga det typ svart..?

Tacksam för svar:)

TatsuOni
2017-03-04 18:25
0

Vad trivs du bäst i? Svart eller din egen färg? Är svaret din naturliga färg så är det bara att spara ut om du frågar mig.

Svart färg lossnar också med tiden och blir en brundassig färg, så vill du ha svart hår så gäller det att underhålla den färgen också.

Så om du inte känner att du vill underhålla hårfärger så är det nog bara att spara ut ditt naturliga hår🙂

Om du färgar svart och bleker ur det så kommer du att få röd/oranget hår.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

majasund
2017-03-04 18:41
0

är i samma sits som dig och har bestämt mig för att färga en blond ombre med min naturliga hårfärg som bottenfärg ;)