gå tillbaks till frisör?
jag var och klippte av ganska mycket av håret idag, men när jag kom hem och hade möjlighet att 'känna' lite mer på håret så tycker jag att det känns alldeles för fyrkantigt i topparna. hon använde kniv just för att jag inte ville ha dom typiskt korrekt klippta topparna. men upplever det ändå så. vet inte ifall det kan hjälpa att skära till lite mer eller möjligtvis klippa upp en del på sidorna.
men min fråga är egentligen om ni vet ifall man har den ´servicen´ att få gå tillbaks till en frisör om man inte är helt nöjd? känns dumt att ringa och fråga om det är någonting som anses helt orimligt och att man självklart får betala igen då?
Jag vet inte vad som är praxis, men det låter konstigt om dom inte skulle vilja klippa om topparna så du blir nöjd, det är ju inte direkt ett jätteingrepp du ber om.
Du borde inte behöva betala för det lilla fixet tycker jag.
// Harley
ja det känns ju som att dom tjänar mer på att göra en nöjd så att man kommer tillbaks. men samtidigt kanske dom tycker att man borde ha sagt till direkt på plats.
men hittade precis en mailadress till salongen så kanske kan ta och fråga genom där - lättare än att ringa tycker jag ;)
För mig - och min frisör - är det helt självklart att man ska få komma tillbaka om man inte är nöjd. Det är ju hemma som man har möjlighet att verkligen känna på håret och se om det blev som man hade tänkt sig. Sen förstår jag såklart att det är olika överallt, men jag tycker absolut att du ska höra av dig till dem och fråga :)
#3 jag fick komma tillbaks - vilket var en självklarhet för salongen, och min frisör sa sen på plats också att hon uppskattade jättemycket att jag hört av mig. så nej det var skönt nog inga problem alls :D och blev väldigt nöjd med håret nu också ^^
#4 Härligt!
Verkligen skönt att du fick komma tillbaka! Verkar vara en bra frisör
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik