Mitt hår katastrof ge tips
Mitt hår har vart en katastrof dem senaste månaderna, först klippte jag det själv vilket blev otroligt fult. Gick till frisör rättade till det och när det växte ut en bit såg de ändå ok ut, bestämde mig för att toppa till det ännu en gång men efter det så såg det super ojämnt ut och ÄNNU mer tunt ut DÅLIG FRISÖR, måste gå och jämna till det hos en bättre frisör igen.
Sedan till min fråga, mitt hår är lite konstig i sin färg, när jag nyss tvättat det ser det mellanblont ut och ganska ok i sin fluffighet men när det är otvättat så ser det extremt mörkblont ut och extremt tunt ut.
Skulle vilja att mitt hår såg tjockare och blondare ut.. vill att det ska se naturligt ut dock, kanske kan slinga håret i blondare nyanser men vill inte riskera att förstöra kvalitén på håret mer, skulle isådannafall göra det hos frisör. vad rekommenderar ni för att få ett "naturligt" resultat? finns det någon produkt för att få håret att få mer volym också?
tack för tips!!
Är också blond, många blekta slingor men mitt hår blir också mörkare ju skitigare det blir. Är ditt hår fint och glatt och därför ser tunt ut eller är det bara tunt? för mig hjälper torrschampo och tupering men det är väl inget man riktigt rekommenderar. Brukar sova i hög tofs under natten för att få lite mer volym.
~mikkan
Det finns ju alltid volympuder. Vissa använder torrschampo för istället för volympuder. Ett torrschampo kanske kan hjälpa till att hålla håret ljusare mellan tvättarna. En varning är dock att vissa torrschampon kan vara riktigt uttorkande.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Beställt torrschampo och kommer använda tuperingskam lite bara för att arbeta upp lite volym inte så det ska se ut som en galen frilla.
Beställt tid för att rätta till håret+ slinga det, de är mörkblont men vill INTE ha platina eller tydligt slingat vill att det ska se naturliga mellanblont "normalblont" ut, vet ngn vad jag borde säga till frisören? är rädd att det ska bli för ljust.. vet någon också om att slinga håret sliter extremt mycket? jag färgar ju aldrig, borde man göra något för håret efteråt typ inpackning eller så?
#3 Det enklaste är nog om du hittar och tar med en bild på hur du vill ha det.
Blekning sliter alltid, hur mycket är individuellt. Många tycker att olaplex hjälper till att skydda håret, så om du hittar en frisör som använder det under blekning kan vara bra. I övrigt så är det bara att ta hand om håret så bra som möjligt med inpackningar m.m🙂
#4 ja jag vill slinga väldigt lite, kanske dåligt beskrivet men jag vill bara ha lite färg. Kanske får leta upp en bild.
#5 En bild är alltid enklast🙂 När man bara försöker beskriva så blir det lätt missförstånd. T ex så kan det du anser vara bredas slingor, vara vad en frisör anser vara smala eller det du anser vara mellanblont vad någon annan anser vara mörkblont.