Hårväxt utom kontroll
Hej alla ifokusmedlemmar. Jag skriver detta meddelande från ett nytt konto eftersom att den här är ett väldigt genant ämne för mig. Nyligen har jag upptäckt långa längder hår som växer där bak på mig. Jag har ännu inte besökt en läkare eftersom att jag inte ansåg att detta var ett problem i början. Nu till sommaren vill jag dock bära kjol, detta problem kommer alltså sätta stopp för mitt kjolbärande. Min fråga är därför om jag ska trimma eller bara klippa av det. Vi snackar meterlångt hår där bak. Om ni har någon förklaring till detta plötsliga hårväxt får ni gärna höra av er, kan eventuellt skicka bild, inte till er kräkmagade, dock.
Låter som att detta hör bättre hemma på kvinna. Du får nog bättre hjälp där. Du kan även skriva anonymt där om du har Insider.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#1 Dessvärre är jag ingen kvinna, förstår därför inte varför du anser att jag hör hemma på kvinnoavdelningen. Var snäll förklara ytterligare dina belägg för detta.
#3 Okej gubben men nu är det dock så att jag är en stolt vit heterosexuell CIS medelåldersman som söker hjälp för mina okontrollerbara könshår. Jag anser därför att jag som hårig man ej hör hemma på kvinnosektionen.
Hej TS! Jag beklagar att det blev en förvirring kring din könsidentitet. Självklart så kan även män bära kjol.
Det är alltid bäst att gå till en vårdcentral om man man är orolig, som sagt så handlar detta forum framförallt om håret på huvudet. Kanske kan du få svar på Hälsa iFokus eller Mode & skönhet iFokus.
För att undvika vidare diskussion utanför ämnet så låser jag nu denna tråd.
/Surpan
*redigerad - hann posta innan tråden låstes*
// Harley