Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 1051 ggr
molbojse
1

Skaffa dreads

Efter åtta års funderande har jag nu kommit fram till att jag ska skaffa dreads. Då mitt egna hår bara går ner till strax ovanför BH-spännet kommer jag behöva förlänga dom med löshår, äkta hår. Har en vän som ska göra detta på mig.

Det enda som ger mig en smula tvivel inför det här är att min sambo inte kommer kunna klia mig i håret lika bra som innan, om ens alls. Har idag mörkbrunt hår, färgat, och kommer färga det en gång till innan det dreadas. Tanken är sen att bleka topparna och få en ombre. Kommer det fungera? Hur omständigt är det att färga/bleka dreads?
Jag har extremt slitstarkt hår, både många och tjocka strån, så min tanke är att kunna borsta ur dreadsen sen om/när jag tröttnar. Att raka av allt är inte direkt ett alternativ.

Nu vill jag se massor av bilder på era dreads!
Och ge mig massor av tips på hur jag ska ta hand om dom på bästa sätt. Jag vill veta allt! :D

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

mandariiin
0

antar att du redan gjort dreadsen nu… men iaf.

varför inte bara virka i löshår i annan färg så får du ju automatiskt en ombre? då slipper du färga ditt egna.

jessR
0

Är det ens fysiskt möjligt att borta ut dreads? Trodde klippa bort det var en lösningen.

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

TatsuOni
0

#2 Det finns många som har borstat ut sina dreads utan att förstöra håret.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

jessR
0

# okej, där ser man. Då lärde jag mig något nytt idag med :)

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

TatsuOni
0

#4 Jag visste inte heller det fram tills nyligen. Man lär så länge man lever🙂 Däremot så är det ju bra många timmars jobb att reda ut dem.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/