Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1277 ggr
laddare
1

Få bort grönt(!) hår??

Blev trött på mitt lila hår. Så har idag gjort en avfärgning, och blekt det en gång. Det var knallgrönt/ljusgrönt i vissa partier och önskar nu få tips på HUR jag ska få bort dessa gröna partier så snabbt som möjligt! 

Håret blektes i ombre i våras, och har haft lila sen dess. Så har inte blekt det på minst ett halvår, har aldrig blekt det innan samt kört med Balsammetoden i ca 3 månader nu så mitt hår är i bra kvalite (enligt mig själv)

Snälla hjälp mig, är verkligen inte den färg jag vill ha samt ska vara med i ett stort luciatåg så vill få det snyggt snabbt…. Siktar mot att bli  ljusblond.  ALLA tips och knept mottages gärna!

Surpan
1

Ja.. Bleker man lila så får man grönt (jag har själv gjort samma sak). Tyvärr så är det inte helt enkelt alls att få ur. Det finns egentligen tre alternativ.

1. Färga över allting mörkare
2. Bleka bort all färg
3. Färgkorrigera med röda pigment

Att bleka bort det gröna kan vara riktigt svårt, risken är att det aldrig blir helt vitt utan fortsätter att vara lite mintgrönt.

Har du grönt i hela håret eller bara i topparna? För absolut enklast är ju såklart att klippa bort det gröna.

Jag hade nog gått till frisören om jag var du.

(Själv la jag i en turkos färg över det gröna och var skitnöjd. 🙂 )

/Surpan

[H1Z1]
0

Enda sättet jag fick ur mitt gröna(provade allt och flera blekningar hjälpte inte :/ ) så färgade jag det knallrött och sen använde jag mjällschampo för att få ur så mycket som möjligt (blev ljusrosa) sedan blekte jag därifrån. Jag tog Live xxl den knallrödaste på maxi och då mitt hår inte var blekt innan de försvann de väldigt enkelt.