Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 1058 ggr
moa.bostrom
0

Löshår, clip on

Hejsan! 

Jag skulle vilja höra erfarenheter och rekommendationer om löshår (clip on extensions). 

Jag har för tillfället cirka 30 cm långt hår (om man mäter ifrån där håret börjar i nacken tills ändarna) och någorlunda tunt. Jag behöver inte nödvändigtvis ha det längsta håret, utan har funderat mellan 40-50 cm. Dock skulle jag vilja ha löshår som är jämnlångt, dvs inte kortare i topparna än botten. 

Detta hår ska användas på bal, student och andra mindre tillfällen. Därav har jag inte varit inne på hårträns och de andra alternativen.

Men vilket företag skulle ni rekommendera? De jag har hört bäst om är rapunzel of sweden samt poze men har likaså hört att rapunzel ofta upplevs som tunt. 

Bör man köpa dubbla extensions för att verkligen få den tjockleken man vill ha eller kan ett paket räcka? 

Tack på förhand, skulle verkligen behöva er hjälp!

emeliiiiieee
0

Jag har ett clip on set från Rapunzel. Det är väldigt tunt så jag köpte ett träns och sydde på för att få tjockleken jag vill ha. Nu är det ca 200 gram på mitt set. däremlt skulle jag inte rekommendera rapunzel. Har deras originalhår men det smälter när man lockar/plattar de. Jag skulle köpt Poze om jag skulle köpt nytt nu.

Grynolf
0

Hej!

Har använt löshår i snart 8 år och jag skulle aldrig rekommendera någon att köpa från Rapunzel. Har använd både deras europeiska och deras "standart" (det kanske heter orginal förresten) hår. Båda är tunna och i suuuuperdålig kvalitét. Det slits supersnabbt och blir som tjocka tovor, detta trots bra produkter och varsamt användande…. (+ att de är dyra).

Det absolut bästa löshåret jag har köpt är från Foxylocks, de har en mängd olika Färger, är tjockt och i jätte bra kvalitét, Tyvärr tar deras produkter slut väldigt snabbt så man får hålla koll. 

Jag skulle rekommendera dig att minst ha  150gram hår, köper alltid dubbla (om jag köper clips) och syr ihop! 

Lycka till =) /Gry