Har frisören rätt??
Hej! Det är nämligen så att jag ska färga håret mörkbrunt/svart. Har blekt det hos en frisör för ca 4 månader sedan, vill dock gå tillbaka till min naturliga färg och även lite mörkare. Dock så är min fråga nu, behöver jag pigmentera det innan? Jag har för mig det eftersom annars kommer väll inte den svarta färgen fastna så bra? Jag har bokat tid hos en frisör, frågade även henne om hon ska pigmentera det innan eftersom jag har avfärgat det. Hon sa nej, det skulle bara behövas om vi färgade en 6a. Men eftersom jag vill ha så mörkt så behövs inte det. Är väldigt kluven om hon har rätt eftersom jag är ganska säker på att man måste pigmentera det innan,annars är risken att jag får grön underton och att den mörka färgen inte sitter så bra. Eller?
Det beror ju på vad utgångsfärgen är, att du avfärgat det säger inte så mycket om hur det ser ut nu. :)
bokade du tid så att du var in och hon fick titta på ditt hår?
Har ganska ljust hår, ja jag var på salongen :).
Om det finns tillräckligt mycket röda pigment tycker hon kanske inte att det behövs :) vad tycker du själv att du har?
Jag själv är ganska röd naturligt, så behöver inte grunda med något annat om jag ska gå från ljus till mörk.. men det finns ju en del som behöver det såklart! 🙂
Finns det mycket röda pigment kvar i håret behöver det inte förpigmenteras. Men det där har din frisör koll på så lita på denne :)
Om du känner dig osäker på just denna frisör kan du ju bara gå förbi en frisörsalong och fråga om de tycker att det krävs en pigmentering innan du färgar det mörkare?