Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 63162 ggr
lollynonna
5

Få bort blå hårfärg

Hej hej! Jag har knallblått hår, färgat med Manic Panic "after midnight". Jag vill nu gärna bli blond igen, men jag förstår att det kommer slita extremt mycket… Hade blekt håret vitblont innan jag färgade det blått. Hur ska jag få bort det blå? Jag duschar nu håret i varmvatten med shampo, men det tar lång tid innan någon färg åker ur. Har även badat i klor ett flertal gånger men det tar inte heller ut färgen :/

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

taylor__lambert
0

Det är svårt! Mitt blev grönt tillslut…

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

lollynonna
0

#1 Jag vet, ångrar lite att jag färgade det så mörkt! Hade grönt hår innan, färgade över med rosa och sen blekte. Detta under 3 månader, och då blev det som sagt jättefin blond färg! Skulle det fungera tror du?

// Linah 

SolGerbilsidanSol

taylor__lambert
0

jag blekte, då blev det grönt, men jag minns inte hur pass urtvättat det var, minns bara att min mamma sa att mitt huvud såg ut som blå sockerbadd innan det blev grönt :p jag hade då inte så mörk blå färg utan hade lagoon blue

Corgitok
0

Man kan avfärga det hos frissan men annars finns det på youtube hur man gör hemma gjort avfärgning har jag för mig🙂

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

lollynonna
1

#3 Ja jag kommer nog få ha grönt hår ett tag :P #4 Jo man kan avfärga med c vitamin har jag hört! Lite dyrt att gå till frisören haha, får efterlysa någon duktig i närheten.

// Linah 

SolGerbilsidanSol

[Udoon]
1

Finns avfärgning man kan köpa antingen i butik eller på nätet, har använt det själv när jag började färga med extremtoningar, hade mörkbrunt färgat hår innan som jag ville bli av med innan jag blekte. Inget svårt att använda heller, precis som vanlig permanent färg fast man får skölja och tvätta håret mycket mer. Color B4 heter den jag använde, men finns andra märken också.

Surpan
0

Colour b4 finns på ÖB och tog bort mycket färg när jag testade den. Värt ett försök. :)

/Surpan

[134643]
0

Kan bara flika in att colour b4 inte alls fungerade på mitt blåa hår, det såg likadant ut efteråt som innan. Det ska tydligen inte fungera på semipermanent hår, men vet att många fått resultat ändå så det kan säkert vara värt att testa! :)

lollynonna
1

Tack för alla förslag! Jag ska testa med avfärgning. Men det konstiga är att det aldrig tvättas ur, det hjälper nästan inte att duscha i varmvatten :(

// Linah 

SolGerbilsidanSol

lollynonna
1

Jag har nu bestämt mig för att färga det brunt istället. Är det bara att köra eller måste jag avfärga innan? Fortfarande knallblått, färgen lossnar inte och jag orkar inte heller tvätta ur eller bleka med C-vitamin för det tar så extremt lång tid :/

// Linah 

SolGerbilsidanSol

taylor__lambert
0

när jag färgade mitt tillbaka till brunt så blev det mörkt med gröna nyanser i det, så jag skulle nog rekommendera att avfärga håret! (det gjorde inte jag)

lollynonna
0

#11 Okej, tack! Då avfärgar jag det också innan då :)

// Linah 

SolGerbilsidanSol

[H1Z1]
0

Jag satte i violet i mitt hår som sedan blev grönt, sjukt besviken, ja kunde ej bleka för då skulle ja se ut som sloth i goonies för ja hade redan blekt massor innan för att få väck grönt -.- så jag beslöt mig för att bli pastel rosa istället! Ja blandade röd färg med Balsam så det blev lite ljusare och så jag blev liiiiite mörk rosa och sen tvättade jag ur det med mjällschampo (Några gånger blandat med bakpulver och någon gång askorbinsyra ( detta är ju lite skadligt/gör håret torrt men bättre än blekning och hade endast i 1-2 min) Rött tar bort grönt nämligen. :P Sen var nästan all rosa borta så satte i grå hårfärg så är mellan grå nu :)

lollynonna
0

#13 Det låter ju jättebra! Så jag färgar rött över det blå, bleker och sen färgar brunt?

// Linah 

SolGerbilsidanSol

RosaMoln
2

Poppar upp en gammal tråd, hur gick det för dig att få bort det blå TS?
Jag sitter i samma situation som du nu och vill ha bort det blå men det sitter som berget >.<

lollynonna
0

#15 Ja det är fortfarande kvar tyvärr.. Jag färgade på rött två gånger, sen brunt, och efter det så åkte jag till frisören för att få bort det. Där färgade hon rött över igen. Tyvärr lyser det fortfarande igenom grönt och blått :(

// Linah 

SolGerbilsidanSol

RosaMoln
0

#16 Tråkigt att det inte släpper när man väl vill byta…
Jag vill ha rosa igen, får se om en blekning kan tänkas lösa problemet. Min blå är mer åt det turkosa hållet så jag hoppas på det xD