Bleks rosa färg snabbt?
Hejdär!
I onsdags så besökte jag frissan och helt spontant blev det att jag färgade en del av håret rosa. Det var en rätt diskret färgning med största fokusen på "luggen" för jag ville inte gå helt "crazy" direkt. Färgen fanns längsmed hela mittbenan i jämn utdelning (vilket inte alls syns idag, endast luggen). Men färgen har nu, tre dagar senare, blekts så mycket att det syns väldigt dåligt.

Färgen idag
När hon färgade håret så berättade hon att jag skulle undvika att tvätta håret de första tre dagarna men jag blev tvungen att skölja ur håret (endast vatten direkt från kranen och sedan torka med hårblåsen, dvs jag rörde det inte ens med handen) pga att hon la in produkter för styling.
Idag är första gången jag tvättade håret efter färgningen och det är väldigt märkbart hur pass mycket färgen har försvunnit. Jag kan inte svara på hur det såg ut igår för jag tittade knappt i spegeln under gårdagen.
Bleks färgen verkligen så snabbt att den inte håller i tre dagar ens eller förstörde min sköljning allt? Nu betalade jag ju bara 400kr men känns lite som bortkastade pengar 😐 What to do?
Bifogar bild från hur det såg ut då och hur det ser ut nu.

Färgen samma dag. I bilen på väg från frissan och senare på kvällen
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Det är olika för olika personer hur snabbt det går, men rent generellt så försvinner extremfärger snabbare, då de inte är permanenta. Sedan så beror det även på om du har blekt håret innan eller inte.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Det är även olika beroende på vilket märke färgen har också! Vissa märken håller väldigt dåligt i vissa hår, men andra sitter riktigt bra länge.
Jag har exempelvis nyansen Atomic Pink från Special Effects som jag färgade med hemma på blekt hår, och den nyansen är känd för att vara extremt hållbar, vilket stämmer till tusen på mig.. En månad senare och den ser nästan precis likadan ut som dagen efter färgning.
För mig funkar bara Directions Färger, allt annat går ur första eller andra tvätten :) Prova att köpa hem någon extremfärg från tillexempel shock och lägg i hemma, brukar ligga runt 100-lappen