Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2839 ggr
Zachis
0

Tona direkt efter blekning

Hej hej

Mitt hår är  ljus blått nu (mörklila som har ljusnat) men tänkte färga om det nästa vecka. Jag tänkte använda Directions lavender vilket är mycket ljus. Jag måste alltså ha i princip vitt hår så jag kommer därför bleka. 

jag vet att Toningen inte skadar så de är inte därför jag undrar. Men kan man intensiv tona håret DIREKT efter man blekt de? Alltså efterbehandlingen man får med blekningen kanske gör håret "oljigt" så att toningen inte sitter fast lika bra sen? 

På förpackningen står de att efterbehandlingen innehåller dimethicone vilket är en silikon. 

Gör jag best i att bleka på förmiddagen och sen på eftermiddagen/nästa dag tvätta håret utan Balsam och Silikoner och  sen färga?

Calcifer
2

Använd inte efterbehandlingen fören du är klar om du vill göra det i ett svep. Sen hur nyttigt det är för håret vet jag inte, men det är åtminstone en lösning på att toningen kanske inte sitter lika bra.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

TatsuOni
0

Säger som ett. Använd inte efterbehandlingen alls eller vänta med den tills du har tonat håret.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Zachis
0

Jag tror jag bleker på fredagen och sen färgar på söndagen istället. Och innan jag färgar så tvättar jag håret.

Men tack för svaren :)

[AnimeV4]
0

Jag bleker och tonar alltid samma dag. Sen har jag i Balsam så länge jag orkar och hinner, vilket kan vara alltifrån 15 min till flera timmar.

Zachis
0
[AnimeV4]
0

#4 Nej, aldrig. Kör vårdande Balsam istället. Ska nog använda en hemmagjord hårinpackning nästa gång.

Zachis
0

#6 okej jag kanske får testa det. Vad använder du för blekning?

[AnimeV4]
1

#7 Jag använder MOOD. Den är både billig och bra. Denna använder jag: http://www.lyko.se/Root/Images/1354-101-0105_1.jpg?ver=635187132000000000&preset=popup

Zachis
0

#8 exakt samma som jag använt haha. tack så mycket för dina svar :)

[AnimeV4]
0

#9 Jaså!😃Det var så lite så. Fråga på om du undrar något mer🙂