Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 791 ggr
MsSofieG
0

Extremare hårfärger som håller?

Hejsan jag har lila hår och känner mig väldigt bekväm i den färgen. Den jag har just nu är ganska mörk och jag skulle vilja gå några nyanser ljusare. Finns det över huvud taget några "permanenta" extremare hårfärger eller är de alla toningar/ washables?

ninor
0

Jag har använt manic panics härfärger, satt som berget! Hade en illröd färg och när jag tröttnade så färgade jag håret brunt igen, den röda syntes forfarande igenom i vissa ljus trots två bruna hårfärgningar. 

Går att köpa på t.ex. shock.se

MsSofieG
0

#2 Jasså! Det låter ju helt suveränt. Läste om Manic Panic tidigare där de stod att de inte var permanent men det kanske var en gammal länk :)

Zachis
0

hmm, vad jag har hört så ska Manic Panic vara sämre än Directions? Färgade mitt hår mörkt lila (blekte innan) för lite mer än två månader sen. Efter två veckor började färgen att blekna och nu är mitt hår ljusblått sen en månad tillbaka. Så den lila färgen satt inte i länge, men när den blektes till ljusblått vägrar den att lämna

ninor
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Har också läst att färgen inte är permanent, men på mig var den då det. :-) Hade även flera kompisar i gymnasiet som använde Manic Panic där det också satt som berget. 

På bilden är det ca 2-3 månader sedan jag färgade håret och jag har en tydlig utväxt. Fortfarande lika rött dock.

MsSofieG
0

#4 Jag skulle vara okej om den blektes till blått då det är turkos/grön jag tänkt att fasa över till senare .

#5 Men det ser ju fantastiskt ut, vill att den fäster på utväxten jag har nu, blir så trött på att färgerna lägger sig över utväxten en vecka eller två men sen rinner av så är utväxten längre än någonsin lixom haha!

Zadeira
0

Måste tipsa om Special Effects!

"Longevity of hair colour varies from shade to shade with pale colours lasting around 4 weeks on light blonde bleached hair and deeper colours like Blue Velvet, Deep Purple and Atomic Pink lasting several months for some!" (https://www.haircrazy.com/shop/hair-dye/special-effects/)

Färgar själv med Atomic Pink och herregud vilken färg! Den släpper färg vid varje dusch eller om man svettas (råkade färga örngottet rosa en varm natt) men trots det sitter färgen skitbra vecka efter vecka. Läste om någon som färgade med Atomic Pink och tre månader senare såg den nästan likadan ut. Sen gick den knappt att färga över.

Vet dock inte riktigt vilka av deras Färger som räknas till "the deeper colors" mer än de i citatet, så hur andra nyanser sitter vet jag inte. Men atomic pink, jisses säger jag bara, den sitter.

TatsuOni
0

Olika Färger sitter olika bra i olika hår. För vissa så rinner en färg ur direkt, medan samma färg kan sitta som berget på någon annan. Så testa lite olika märken och investera i/gör en färgbomb för att hålla kvar färgen längre🙂

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

MsSofieG
0

#7 Oh ska kika på dom, vet att dom har massa spännande olika lilas :D 

#8 Tack för tipset, har redan några på ogilla listan men ingen på "det här var bra" listan än så jag får fortsätta testa och se vad jag kan hitta :D

[AnimeV4]
0

Manic Panic! Älskar deras färger😍

[Raubtier]
0

Manic Panic gick ut på fyra tvättar för mig (färgade ljuslia) och det blev ljusgrönt när den gått ut. Håller med #7 Special effects är bäst, lite dyrare men sitter som berget. Färgade rosalila och fick bleka två gånger för att den skulle försvinna!

[AnimeV4]
0

#11 Blekte du innan?

[Raubtier]
0

#12 Japp, var i princip vitt, ljusgult.

[AnimeV4]
0

#13 Oj! Fast ja, det beror ju på vilken färg man har och hårtyp m.m. Lät väldigt klent ändå🤔

MsSofieG
0

Får prova special effects till nästa färgning. Har fått hem Manic Panic nu så det blir färgning imorgon och sen får vi se hur länge det sitter :)