Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 703 ggr
CayKantos
2016-07-02 23:11
0

Detta med lugg

Tja!

Jag äälskar lugg, har alltid älskat lugg och alltid gärna velat ha lugg!

Men mitt hår vill verkligen inte.. Har en virvel på vänster sida av mitterbenan (?) som alltid får min lugg att se ut som på följande bilder

Ganska gamla bilder men det är dom endaste jag hittar vart jag inte behöver sudda ut ansikter just nu. Men så blir min lugg, den delar sig alltså… Ganska jobbigt, har försökt att platta, det går några gånger, andra gånger inte. Men jag är inte heller en person som orkar hålla på att fixa på morgonen.. Jag äter frukost, tar på kläder och då är jag ute av dörren.

Några andra med samma problem som kan ge lite tips? Har hört man ev kan använda sig av 'hair rolls' - https://www.google.dk/search?q=hair+roll&espv=2&biw=1242&bih=585&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwijl8GX2NXNAhWBDpoKHdU8DQgQ_AUIBigB#tbm=isch&q=hair+rollers under natten för att få luggen att forma sig som man vill, men om detta funkar med en virvel vet jag inte.. 

Jag är inte rädd om att klipa mitt hår, men nu har jag klippt lugg så j*vla många gånger och det är alltid så jobbigt när det börjjar växa ut igen bara för att jag inte kan behålla luggen.. För kort till att ta bakom öronen men långt nog till att peta i ögonen lixom..

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Perly
2016-07-03 12:41
0

Har samma problem o har fått lov att ge upp lugg då jag aldrig hittat någon lösning så får hoppas att någon annan här har tips :)

Alltid Oavsett

[Túrwen]
2016-07-06 23:02
0

Min lugg gör gärna det samma eller står rakt upp då den inte vant sig vid de skånska vindarna… Jag brukar lägga i hårspray och tycker att det hjälper ibland men har inga andra konkreta tips är jag rädd :(

Zadeira
2016-07-08 12:40
1

Jag gav upp lugg för ca 10-12 år sedan efter att i perioder försökt ha det. Hade lockigt hår och luggen blev helt omöjlig att hantera. Har kört lång sidolugg en del också i perioder som funkade sådär, men det kändes meningslöst då den alltid var bakom örat ändå.

Lojs
2016-07-11 01:04
0

För mig funkar det jättebra att ha tyngre lugg med mycket hår, det tynger ner virveln så att det funkar. Virveln syns lite ibland, men inte så det stör mig särskilt ofta.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.