Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 507 ggr
ozzybozzysmatte
0

Planerar att bleka...

Hej! Nu är det såhär att mitt hår är en enda stor röra… Har i ca 4 år färgat håret svart men för ca 8 månader sen slutade jag att färga för att låta håret vila. Jag har nu märkt hur OTROLIGT bra mitt hår mår när jag inte färgar det hela tiden.

Men. Jag ser inte klok ut!Jag är naturligt mörkt askblond och har ca 1 dm utväxt och resten av håret är typ kopparbrunt/mörkbrunt/ljusbrunt i olika partier. Total katastrof. 

Det jag funderar på är att gå till en frisör och bleka det mörka för att få samma hårfärg som min naturliga igen för att på längre sikt spara på mitt hår och på mina pengar. Jag är dock sjukt orolig då jag har sett hur blekning kan förstöra håret och jag är så sjukt rädd om mitt hår :/ min fråga är egentligen hur mycket det sliter och om jag bör vara orolig eftersom att det inte är hemmablekning utan på frisörsalong? Om det inte sliter extremt mycket är det ju värt det eftersom att jag inte behöver färga det något mer sen… Någon som vet?

CayKantos
0

Jag undrar över vilken svart du använder för att det fadar  så mycket, visst fader svart men det blir vanligen mörkbrunt.. Iaf i alla mina tillfällen. Jag brukar vanligen bara färga utgroningen istället för att färga hela håret varje gång, på det sätt blir håret egentligen bara behandlat ca en gång. 

Ang blekmedel är det svårt att gå tillbaka från svart. En frisör hade nog använd colour remover istället. En frisör som direkt försöker sig på blekning är nog inte klok. Men du kommer nog behöva gå dit mera än en gång.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Babydino
0

Been there. Done that. 

okok. 

Svart --- ljusare färg som ser bra ut… not gonna happen over night. 

Ditt hår kommer typ genomgå en serie av orange… och sen typ bli gult… och sen får man typ färga det rätt.

Eller vänta… det kanske bara är jag.. 

Blev lite osäker. Sorry. 

Men ja, det kommer att slita på håret, men om du har bra hårkvalitet rent generellt och inte blekt sönder håret sedan tidigare utan endast färgat det så ser jag inget problem med detta. 

Men att bleka ofta / frekvent är ingen bra ide… för det kommer sluta i gummihår eller att det bara går av.. you know. 

Hoppas det går bra.

CayKantos
0

#2 Jo du har rätt, det blir en jäkla ful orange oftast.

Instagram

ozzybozzysmatte
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 använde schwarzkopf country colours har jag för mig.

#2 var nog lite otydlig. det är rätt lite svart kvar i huvudet. typ iprincip ingenting, ett par slingor.  brukar det kosta för varje gång man går dit om måste komma tillbaka? ;/ (fattig 18åring). Jo jag förstod nästan att det skullel bli nåt åt det hållet… Har aldrig blekt mitt hår i hela mitt liv, därav min okunskap. 

nu ljuger bilden eftersom det ser MYCKET mörkare ut upptill än vad det är men såhär ser det ut i längderna

CayKantos
0

Tycker inte dit hår ser fult ut direkt 🤔

Men beroende på vad du är efter kanske 1-2 blekning beroende på styrkan och hur bra frisören är

Instagram

ozzybozzysmatte
0

#5 uppkommer kanske inte så mycket på bild men jag tycker att det är hemskt :( får fundera ett tag till så får vi se hur det blir. bleka hemma gör jag ju inte iallafall. har sett så många skräckexempel så jag betalar hellre :P

Babydino
1

Oj. Ah. Ur bleka-håret-perspektivet. 
Kommer vara svårt. Det kommer ta tid. 
Slingor. Olika mycket färg. Olika färg. 
Det blir nog några blekningar på det där. 
1 blekning på det ljusare, kanske 2-3 på det mörkare. 

Jag skulle avråda från att bleka och typ vänta ut det. För det kommer inte bli någon jämn färg ändå. 

Men jag är ingen expert. Ingen frisör. 
Jag tänker bara. Och detta är vad jag tänker. 
Det är inte tillräckligt illa för operation blekning.