Bleka bort gula toner
Hej! Nu är det så att jag vill bleka mitt hår ljusare flr att bli av med gula toner jag har i mitt hår. Färgade mitt hår för kanske 2 år sedan med färgen på första sidan. Det blev super gulskiftande efter ett tag då de blektes i solen o.s.v. Innan jul 2015 så fick jag nog och körde i färgen av bild nr2. En askblond, blev jätte nöjd med resultatet, kall blond ton. Inget gult i alls. Men det gick ju ut. Nu skiftar det LITE gult, så jag undrar om det skulle funka att ta en väldigt ljusblond? Och ha full tid då, det sista jag vill är att det blir gult. Är inte expert på detta hahah. Om nu vill kan ni rekommendera en färg också, helst från schwarzkopf eller mood.
Istället för att färga skulle du ju kunna testa med silverschampo. Det drar ju ut gula toner och är mer skonsamt för håret 🙂
Rekommenderar joico'S silverschampoo. Mitt hår blev super fint av den. Mjukt och fint samt att den drog ur de gula snabbt. :) Man kan även ha den i på torrt hår men då får man passa sig ganska stor risk att de blir violett. Hehe