Hår iFokus

Hår

Etikettprodukter
Läst 533 ggr
sammy78
0

Tips på bästa håroljan !?

p { margin-bottom: 0.1in; line-height: 120%; }

Hej !

Ni som använder hårolja vilket märke är bäst ?

Har frizzigt och tjockt hår som behöver all hjälp det kan få !

Så jag behöver tips på bra håroljor !!

Tacksam för alla ev.svar/tips !

tlover
1

Det är ju olika vad som passar, för mig passar tex kokosolja lite bättre än olivolja (även om båda funkar).

Men börja med de kallpressade oljor du har hemma och testa om du redan har nått som funkar 🙂

l'm back

Trixter
0

Oribes håroljor har jag hört är grymma för just tjocka hår, jag har inte testat själv dock. Kevin Murphy har också bra oljor, jag använder en som heter shimmer shine som passar mitt tunna hår bra :)

[Rhodugune]
0

Är det rena oljor du är ute efter, eller spelar det ingen roll om det är silikon i dem eller inte?

Själv kör jag med balsam-metoden och har ingen erfarenhet av andra oljor än rena och där är det inte någon nämnvärd skillnad mellan märken, använder oftast lättare oljor som tex mandelolja, som jag köper på apoteket men även kokosolja och den brukar finnas att köpa i vanliga mataffärer. 

Mitt hår är också tjockt och jag brukar använda Olja för att stänga in fukten när jag har lite vårdande Balsam i topparna varje dag och när jag gör egna hårinpackningar, tex blandar vårdande Balsam med honung och med några droppar Olja i.