Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 663 ggr
michellemimmi
0

Ljusa upp håret med citron!

Hej!
Jag har googlat runt lite på hur man kan ljusa upp håret utan att köra någon mördande blekning. 
Jag har tonat mitt hår mörkbrunt (svart någon gång då och då i brist på mörkbrun färg) i flera år! Nu när jag har varit ute i solen har det ljusats upp lite, lite… Så nu är jag som sagt sugen på ljusare hår! 
Vad tror ni, är citron att rekommendera eller sliter det lika mycket som blondering? Har även läst om att man kan spraya håret med citron och sen gå ut i solen. Vad tycker ni om detta? 

Har ni något bättre tips som kan ljusa upp håret på snäll väg? :)

Hjärta/Mimmi

oddahviing
0

Jag har testat både citron och väteperoxid. Mina hårstrån är sköra, och gillar det inte, blir så himla strävt och går av. Har du tjockare hårstrån och rätt bra kvalite från början så ska det nog gå bra att spraya citron och gå ut i solen då och då! Om du vill ha bort den färgen du redan färgat som är permanent så finns det avfärgning att köpa i butik, men det sliter ju också lite. Annars ska frisörer ha en lite mildare variant gjort på frukter (?). Kamomill sägs också kunna ljusa upp, och krossade c-vitamin tabletter blandat med starkt shampoo (t.ex mjällshampo) kan också dra ur färg med varierande resultat. Kolla youtube, finns lite videor, tips och råd där!

'-Headlights on the highway-'

michellemimmi
0

Jag har jäääätte tunna hårstrån :/ Det är därför jag försöker hitta allt som inte är skadligt xD 

Det kanske blir frisören till slut i alla fall misstänker jag.. Hade tydligen en ekofrisör här i byn såg jag efter en jäkla massa googlande. Och det känns ju snällt :) 

Men c-vitamin och mjällschampo känns ju inte allt för elakt? Det kanske jag ska prova! :D 
Tack!!

Hjärta/Mimmi

RoxannaS
0

Head and schoulders är bra på att dra ur färg ur håret. Använde de en tid när jag hade så mycket Mjäll och svart färgat hår, blev brunt på bara ett par tvättar. Så de kan du prova :)

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
TatsuOni
0

Hårspray drar också ur hårfärg. Det är ju inte bra för håret, men det är betydligt bättre än blekning och är extra passande och du gillar frisyrer där man använder hårspray🙂 Jag sprejade mitt hår en stund före varje dusch för många år sedan och lyckades få mitt färgade svarta hår betydligt ljusare.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/