Haft hårsprej i håret, använda värme?
Hej, tidigare idag la jag hårspray i hela håret. Sen dess har jag inte duschat mitt hår men det mesta har ändå försvunnit. Kan jag nu platta mitt hår eller riskerar jag att bränna det? Snabba svar tack.
Man ska helst inte använda platttång etc. efter hårspray. Bäst att platta först och spraya sen. Allra bäst att använda värmeskydd i håret. Det är klart att det GÅR att platta med spray i men det sliter enormt mycket mer på fjällskikten och håret blir sprött och frizzigt och går av tillslut.
Paws
Har aldrig gjort det förut och om jag gör det nu kommer det antagligen vara första och sista gången. Grejen är att jag inte orkar duscha och sen föna håret, det blir för stressigt.. Så en gång är väll ändå okej?
Ja! håret går inte av för en gång.. om du inte bränner av det =D Men regelbundet slitage förstör håret!
Paws
Det är ingen fara att platta det efter man har sprayat det. En del sprayar en "test" innan man lockar den för att få den att hålla bättre. Det enda man då får göra är att vara noga med att rengöra plattången sedan :)