Hår iFokus

Hår

Etikett: frisörer
Läst 966 ggr
sammy78
0

När ni är hos frisören ….!?

p { margin-bottom: 0.1in; line-height: 120%; }

När ni är hos frisören …. brukar dem då tvätta/blötlägga ert hår innan dem klipper er ?

Var hos frisör för 10 dagar sedan (en ny som jag inte varit hos innan)

Den frisören varken tvätta eller blötte ner håret innan klippning ?!🤔

Det var inte bara topparna som skulle klippas, utan en helt ny frisyr ! ( är nöjd med frisyren, men tyckte det var lite konstigt)

Alla andra frisörer jag varit hos antingen blöttlägger eller tvättar håret innan klippning !

Dessutom stod det vid bokningen (gjordes online …. att tvätt och fön /lätt styling ingick I priset)

Kommer nog inte att gå till denna frisören flera gånger …. trots jag är nöjd med resultatet så kändes det lite stressigt och så när jag var där (fast salongen inte var full eller så)

Men men …. nu har jag iallafall provat en ny frisör ( tycker det är jobbigt att byta frisör för det är så ofta det blir fel även om man säger till ordentligt hur det ska vara och vad man vill ha för frisyr etc)

Kan snart gå till min “gamla” frisör igen (som varit sjukskriven) som är mycket mycket bra !🙂

Fridaaaa
0

Länge sedan jag var hos frisör men då har de alltid tvättat håret och så, eller bett mig komma med nytvättat hår.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

vendelay
0

Jag har inte varit hos en frisör på flera år men de har bara tvättat mitt hår om det inte varit nytvättat (och jag gick i stort sett alltid dit när jag hade nytvättat hår så).

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[helga21]
0

De frågar mig om jag vill ha det tvättat och jag säger ja tack 😃

mejamylove
3

Håret kan ju bli ojämnt om man klipper det blött eftersom det är längre då.

Zadeira
0

När jag gick till frisörskolan och fick elevklippning gjordes allt eftersom de behövde träna på allt. När jag går till min nuvarande frisör föredrar hon att klippa det som det är (alltså inte tvättat eller blött) eftersom det då ofta ger annat resultat. Hon vill helt enkelt klippa det efter hur mitt hår ser ut som normalt och mest av tiden.

Men om det stod vid bokning att det ingick hade jag ifrågasatt det. Då kanske man fått en förklaring  i alla fall.

Karmatarerskanise
0

Tvättas bara om jag ber om det. Annars bara sprayas det med lite vatten ibland för att få ner eventuella flygande hår.

Maria
0

Det är inte så ofta jag klipper mig hos frisör men då har de alltid frågat. Jag brukar ha nytvättat hår då och vissa blöter det lite med spray och andra inte.

/Maria

sammy78
0

p { margin-bottom: 0.1in; line-height: 120%; }

Ok, då förstår jag !

Att den frisören förmodligen ville precis som ni skriver se hur håret ser ut som normalt.

Blev bara lite ställd, inte van vid klippning utan tvätt eller någon sorts blötläggning.

Kommer också alltid till frisör med nytvättat hår!

Men som sagt, kommer nog inte att gå till denna frisören igen …. kändes liksom lite fel på nåt sätt?! ( går inte riktigt att förklara) Och jag har ju redan en frisör som jag alltid blir 100 % nöjd med resultatet och som lyssnar på mig men ändå kommer med egna förslag! (som snart är i tjänst igen) 🙂

millan21
0

Frisören har aldrig tvättat mitt hår. Å andra sidan har jag alltid nytvättat hår när jag går till en frisör. Då är det ju kanske onödigt att tvätta det igen bara kort efter.