Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 1172 ggr
NordicSunset
0

Tjockt hår blivit tunt

Hej! Jag har hela mitt liv haft väldigt tjockt hår, men nu är det ett bra tag då jag känt att det har blivit mycket tunnare. Först tänkte jag att det bara var jag som inbillade mig, men har hört från andra att det ser/känns tunnare ut nu också. En sak jag tänker på är att det kanske beror på att det inte är lika fluffigt längre. Innan brukade jag sova med utsläppt hår, borsta det och gå till skolan och då blev det väldigt stort och fluffigt, men nu sover jag med flätor och försöker få det “plattare”, så det kan ju bero på det också. Men jag fäller även väldigt mycket hår och det har blivit väldigt slitet på topparna. Har iofs inte klippt mig på ett tag, men ser ingen anledning till att det ska ha blivit så slitet då jag inte använt plattång/locktång eller värme sedan December. Så vad kan det bero på? Varför känns/ser/är mitt hår tunnare?

Be the best version of you.

• Zoella
[Devya]
1

Har du kollat så att du inte har några kala fläckar i bakhuvudet? =P

Min hårfrisör upptäckte det nyligen på mig och tidigare hade jag nog tyckt att mitt hår hade blivit mycket tunnare. Jag fick ju en förklarning där till varför…

Annars så kan man ju tappa mera hår om man stressar, inte dricker tillräckligt mycket med vatten, tvättar håret för ofta, använder för mycket olika starka hårprodukter eller fönar det för mycket eller får inte i sig den näring man behöver.

oddahviing
0

Har du bytt preventiv medel på senaste? Knaprar ny medicin? Stress? Dålig kosthållning? Sover dåligt?

'-Headlights on the highway-'

frejaspluto
0

Håret har aldrig gillat fön, Locktång, rakpermanent, mm. Det sliter mkt på håret. Spray, färg ,mm Plus stress om man är det personligen, Jag färgar alltid med Henna. Har aldrig haft spray , permanentat, fönat mm har jättefint hår slitstarkt . Henna är som ett hårserum för håret ! Det är så himla nyttigt för håret. Jag har fått tjockare hår, av Henna och Henna inpackningar. Har naturligt tjockt hår med! Företaget LUSH är duktiga på hårkvalite, LUSH är ekologiskt allt är hemmagjort inga konstiga produkter. Asbra för hud, ansikte, hår! Nu är det enda problemet jag har har mer grå hår och är i ung ålder. Måste köpa Henna hela tiden känns det som och det är billigt men det blir dyrt… I längden.. Det finns livskvalité i fokus och hälsa i fokus. Lägg in tråd där med. Om du vill hitta andra svar…

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Zadeira
0

Hur äter du och får du i dig tillräckligt med vitaminer och mineraler? Jag tappar mer hår i perioder då jag äter dåligt.

Niklas
0

#0: Var tredje eller sjunde år (minns inte vilket) byts håret ut, har jag hört. Då kan det bli glesare under en period medan det växer ut.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Devya]
0

#5 Ahaa, kanske därför jag har fått mina kala fläckar nu då, det ska bytas ut! :D (önsketänkande)