Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 738 ggr
[KelseyKomatsu]
1

Vilken färg?!

Hej! Jag har precis färgat mitt hår svart/rött/brunt typ. Men jag är redan sååå sjukt trött på det… 

Jag har hittills haft min vanliga hårfärg (mörkbrunt nästan svart), mörkbrunt med ljusa slingor, svart, rött, rosa och lila. Vet inte riktigt vad jag ska ha för hårfärg nu! 

Vad tycker ni? Jag gillade att ha extremfärger, men då måste jag ju bleka sönder håret för att kunna ha en galen färg igen :(   Jag ska fylla 18 i år och jag är lite rädd för att jag är för gammal för att ha extremfärger. Vad tycker ni om det?

Kan man bleka håret på något skonsammare sätt än bara blekmedel? När jag bytte från mörkbrunt till rosa fick jag använda 5 ½ paket med blekmedel, men det blev ändå både gult och fläckigt.

Herregud. Vet inte riktigt hur jag ska göra :( 

Hoppas att det finns någon här som har något bra tips eller förslag! 

// Kelsey

[Udoon]
0

Oj, är man för gammal för kul Färger när man är 18 ligger jag illa till😃

[KelseyKomatsu]
0

#1 Jag tycker att det är coolt med extremfärger, men en kompis till mig sa att det var töntigt om man är över 15 😮 Det fick mig att fundera lite, men vad tycker du?

[Udoon]
0

#2 Då är jag väl en tönt då, men iallafall en tönt med fantastiskt hår.  Livet är för kort för att ha tråkigt hår bara för att nån annan tycker man är larvig. Kan tillägga att jag fyller 28 i år, så var ett tag sen jag var 18, har inga planer på att sluta färga håret någonsin😃 Gillar du knalliga Färger så kör, tycker faktiskt det mest låter som att din kompis är avundsjuk😎

[KelseyKomatsu]
1

#3 Nejdå, tycker inte att du är en tönt! 

Ja, du har nog rätt. Jag trivdes ju väldigt bra i det och är sugen på att testa igen ^_^ Min kompis sa först att det var fult och töntigt, men sen sa hennes mamma att min kompis hade tjatat om att hon också ville ha rosa hår 😃

Ska kanske testa någon häftig färg iallafall! Men vilken är frågan. Har du (eller någon annan här) något tips? Har lite beslutsångest… Men det har jag typ alltid när jag vill byta hårfärg!

[Udoon]
0

#4 Det där med att välja färg tycker jag är jättesvårt, det finns ju så många fina. Nu sist blev det 5-6 olika på en gång för att jag inte kunde bestämma mig, veltant deluxe🤦‍♂️ Men det är ju grejen med hår, det växer ut igen, Färger bleks, gillar man inte hur det blev så är det bara göra nåt annat nästa gång😃

Surpan
0

Så länge du inte har en karriär där det ses ned på att ha extremfärger (tyvärr finns det) så blir man aldrig för gammal. Så länge man är välvårdad, hel och ren. :) Själv är jag 24 och hade en grön/turkos ombre förra året. Jag gjorde också en lila dipdye på min 29 åriga vän i somras. Och vi jobbar på kontor, men alla tyckte det var jättefint. :)

/Surpan

[KelseyKomatsu]
0

#5 Du har faktiskt rätt i det! Man lever ju bara en gång liksom :) Ska som sagt nog testa något extremfärg igen så fort jag har hunnit bestämma mig ^_^

#6 Vad coolt! Nu blev jag mer och mer sugen på att byta hårfärg igen :) Måste bara bestämma mig för vilken färg först ^_^

Gambino19
0

åh herregud nej!det finns ingen åldersgräns för extrema hårfärger!go on!sjukt snyggt!

RosaMoln
0

Om du vill slippa bleka ner hela håret så kan du ju göra topparna i någon kul färg :D Jag håller just nu på att färga lila igen och som andra sagt, för gammal blir man aldrig för fina Färger i håret ;)

[KelseyKomatsu]
0

#8 Håller med om att det är sjukt snygg!! :D Ska som sagt bara välja en färg och sedan är det bara att köra på, hehe :P 

#9 Tack för tipset! Har sett bilder på det och det ser jättefint ut. Men tror att jag tyvärr har för kort hår för det :(