Färga håret?
Hej!jag vill gärna färga mitt hår,har ganska ljust hår. Men jag kan inte direkt använda hårfärg eftersom det sliter väldigt mycket på mitt hår. Så jag undrar om ni har någor tips på vad man kan blanda i för ingridienser som man har hemma?jag vill ha mörkbrunt eller rött. Jag har silverbalsam hemma om man kan hälla i det i något. Jag menar dock inte hela håret utan "rötterna" eller utväxten som man också kan kalla det.
Hört att man kan använda lingon men kan man ha i silverbalsam för bättre effekt?
Silverbalsam är väl typ som silverchampoo och är till för att få ner de gula tonerna i blont hår?
Har du funderat på Henna? finns på Life. Färgen som heter kastanj är röd brun och den röda är riktigt röd
Jag färgade med Henna i 3 år. Fick aldrig obehagliga besvär och jag är känslig mot det mesta som finns i hud produkter och smink. Men du kan ju testa med en klick i armvecken, låta den sitta där 15 min och se om du märker något :)
Ja, det finns där :) Gick in på life s hemsida och det står att det finns en butik på Klostergatan 7
okej,tack!
Var dock säker på att du vill ha hennafärgat hår. Det är näst intill omöjligt att bleka bort eller färga över och behöver därför växa bort.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
hmm,vet inte..men det är ju det skonsammaste och bättre än vanlig hårfärg.
#9 Absolut! Själv är jag supernöjd med att färga med Henna och Indigo, men det är en jobbigare process än med vanlig hårfärg och sitter som sagt som berget.
Det ska finnas en tråd här någonstans om att färga med växter, bär eller liknande om det är intressant?
Sedan ska inte toningar så som Manic Panic och liknande slita på håret, men kan fästa sämre på oblekt hår.
tack!jo,jag har läst den tråden..ska försöka testa det med lingon imorgon,har för mig att jag testat en annan gång för länge sedan men det gav ingen effekt.
#13 Ingen aning. Du kommer antagligen inte att få något supersynligt resultat, men det sliter ju i alla fall inte på håret om du vill testa🙂