Klippa håret själv
Jag såg ett enkelt sätt att klippa håret själv på och testade idag. Någon annan som testat den här metoden? Tyckte det funkade rätt bra och är faktiskt nöjd. Insåg att man väldigt sällan blir 100% nöjd ens när man går till frisören.
http://nouw.com/fruwikstrom/klippa-haret-sjalv-24448503?cache=715357718&
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Började klippa mig själv när jag var 16 år! Utan att fråga klippte en frissa bort 2 dm av mitt surt förvärvade hår!! Hade jag varit äldre hade jag stämt henne! De få gånger jag sedan låtit någon frisör klippa har bara varit i samband med permanent, vilket jag slutat med nu. De lyssnar ALDRIG utan verkar bara ha nån mall i huvudet som de klipper efter.
Har också klippt hela familjen. Mina barn har aldrig satt sin fot ho en frisör, kommer fortfarande hem för att bli klippta, färgade etc..
Har man inte så långt hår som hon i bloggen går det att helt enkelt bara ta tag i allt hår och hålla med en hand och klippa med den andra. Men det är inte svårt att dela upp håret i längder och klippa lite i taget. Köp stora klämmor bara. Eller att klippa rakt av bakom nacken.
MEN - jag rekommenderar verkligen att köpa en riktig frisörsax, annars tar den inte ända ut i längden. Jag köpte en profssax för mer än 30 år sedan och den är fortfarande supervass, så den har betalat sig många gånger om.
Ja jag har två bra saxar och en urtunningssax också. :) Är faktiskt grymt glad att jag fick håret klippt äntligen och så smidigt också. Avskyr att gå till frisören och har laddat för det i ett halvår nu, utan att ha kommit iväg. Det här kommer jag göra igen! :)
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus