Klippa mitt hår kort?
Mitt hår är jätteslitet och jag funderar på att klippa det kort, alltså.. kort. Har aldrig haft kort hår tidigare och är därför lite tveksam på om jag vill göra det. Så vad har ni för erfarenheter kring detta och har ni någonsin ångrat eran klippning?
Vad finns det för för- och nackdelar med kort hår?
/ ^\ Q /^ \
Jag tröttnade på mitt långa hår (ner till midjan) 2012. Har haft kortklippt sedan dess, och har inte ångrat mig. Visst, långt hår är snyggt, men kräver så mycket mer vård!
Största fördelarna är att det är lätthanterligt, fastnar inte i t ex kardborre på jackor och liknande. Trasslar sig inte när jag sover. Kräver mindre mängd hårprodukter. Slipper sätta upp det också. Dessutom tycker jag det är snyggt.
Nackdelar… Tja, det går ju inte att fläta eller sätta upp om man skulle vilja det. Och det måste trimmas/klippas oftare för att det inte ska se konstigt ut när det växer.
Kör! Luftigt, lättskött och jättebekvämt, jag kommer nog aldrig gå tillbaka till långt hår. Och om du inte skulle gilla det så är det ju trots allt bara hår, det växer ut igen😃
Jag klippte från 3-4 dm till närmare 1 dm. Hade länge velat klippa men vågade inte, men sen tog jag tag i saxen och körde på. Det är bland det bästa jag gjort. Kör hårt!👍
Tack för alla svar! Tänkte bara uppdatera lite och säga att jag har vart hos frissan nu i helgen och klippt mig kort. Så otroligt skönt!
/ ^\ Q /^ \
Åååh! Jättekul! Bra gjort av dig att våga. Får man se bild?🙂