Hår iFokus

Hår

Etikettnopoo
Läst 1008 ggr
Scorpio97
0

Är denna BM-godkänd + quaternium

Jag har kört på samma Balsam under nästan hela min BM-period (Garnier Respons Avokado & Sheasmör), men kikar just nu på om det finns liknande Balsam att varva med också. Man blir lite trött på att ha samma lukt/doft (:

Började därför att kolla på dom andra Respons, Balsam och inpackningar. Tog bilder på fyra idag på ÖB, övriga hittade jag Silikoner i vid en snabb genomläsning. Har kikat igenom och på inpackningen hittar jag inga förbjudna ämnen (men vill gärna att någon dubbelkollar, om någon har tid), i balsamen är det dock quaternium 80/87. Detta ämne verkar finnas på vissa förbjudna-listor, men inte alla. Orsakar detta buildups, eller är det "bara" uttorkande?

(Bifogar bilderna nedan om det fungerar, har dom nämligen på mobilen)

//Jessie

Scorpio97
0

//Jessie

Grace2009
0

#2 Honey treasures innehåller Methicone.

Scorpio97
0

#3 Methicone stod inte med på listan jag gick efter, men det är alltså en silikon? 
Tack (:

//Jessie

Grace2009
0

#4 Vet egentligen inte men när jag googlar står det "silicone-based polymer".

Scorpio97
0

#5 Låter som att det är bäst att låta bli då (:

//Jessie

Candy123
0

Dessa produkter älskar jag Just nu använder jag: Tvätt: tresemme vibrant neutrals (har oxå använt perfectly (un)done) Vårdande: tresemme expert botanique Och ibland avänder jag inpackingen: elvital nutri gloss

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Scorpio97
1

#7 Tack, men jag ville inte ha förslag på produkter utan ville bara veta om dom jag nämnde var okej eller inte (:

//Jessie

Candy123
0

#8 ohäj, läste lite för fort :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓