permanent/ semi permanent
Hej, Jag har försökt hitta en riktigt knall blå hårfärg men alla jag hittar är semi permanent som sköljs ur efter ca 8 v o jag vill ha en permanent hårfärg som växer ut vet nån här ifall det finns o vart man isåfall kan hitta en sådan ? eller om det kanske finns så man kan beställa på internet ? :)
Jag tror inte det finns några som håller sig permanent i det blå spektrat. De blå färgerna är de som går ur/mattas av fortast, vilket gör att man måste underhålla och färga om dem ganska ofta om man vill ha kvar färgen.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Du har nog kollat på antingen Manic Panic, Stargazer eller Directions. Av de tre är helt klart Manic Panic bäst. Den håller längst. Jag har använt deras gula, orange, blå, mörkgröna, ljusgröna och blandar nu mörkgrön + gul för att få rätt grön färg.
Att de håller 8 tvättar är 8 schampotvättar, som varierar väldigt mycket beroende på hur ofta du tvättar, vad du tvättar med, om du blekt håret, vilken färg du använder m.m. Vissa Färger blir väldigt fula efter bara en tvätt. Blå är nog ingen fara eftersom det håller sig blått, medan grön blir väldigt gulaktigt.
Jag löste detta genom att färga mycket mörkare grön med mörkgrön + gul än jag ville ha, så att det tillslut blev rätt efter ett par tvättar, men nu ska jag lösa detta genom att använda mig av Balsammetoden, för med Balsam går det ur ytterst lite färg som inte är överflödig.
För att behålla färgen längre så rekommenderar jag dig att köpa en färgbomb eller göra en egen. För att göra egen så blandar du i lite färg i balsamet och har som inpackning i håret när du tvättar det, för att på så sätt fräscha upp färgen.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#2 Tänkte bara flika in att det är väldigt individuellt. För mig håller Directions mycket bättre än Manic Panic! Ts; som sagt finns det ingen permanent blå hårfärg, men att färga, använda färgbomber och färga om vid behov är inte jättejobbigt :)
#4 Ja, det är klart! Dock så är de listade så, men roligt att det funkar bättre då det är billigast😃
Om du bleker hemma så blek håret, använd inte "aftercare balsamet man får" utan efter du sköljt handdukstorka och sätt i special effects hårfärg. finns på ebay.
#6 Vill bara inflika och fråga, varför ska man inte använda "aftercare" balsamet som man får med?
「3 2 1」
#7 Balsam och sånt gör att håret inte tar till sig färgen, och färgen är ju som en inpackning i sig, så något mellan blekmedel och färg behövs inte.
Visserligen individuellt, men på mig sigger färgerna utan att blekas nämnvärt, och då har jag använt massor olika märken. Är ca 2½ månad sen jag färgade, har tvättats ut ytterst lite, men däremot har jag en utväxt som inte är att leka med, så vid typ 8 veckor är det nästan dags att färga om iallafall, även om färgen inte är permanent.😃
#8 Gäller det också om aftercare är anti-yellow? Jag håller på att bleka håret för att färga det rosa och även ifall jag inte ska färga det rosa förrän om några dagar, ska jag inte använda aftercare eller Balsam under dessa dagar?