Rosalila hår - men sen?
Färgade håret chockrosa till Halloween förra året och blev sedan blond igen… Men förra helgen beslutade jag mig för att färga det lila (resultatet blev dock lilarosa). Min plan är att testa att ha jätteljust pastellila hår någon dag och sen kanske det blir mörkblått till hösten, men kan inte riktigt besluta mig för vilket. Älskar att vara blond men man får väl passa på att färga håret i glada Färger medan man tycker det är snyggt 😃
Så vad tycker ni, ska det bli blått till hösten eller ska jag satsa på ljuslila efter denna färg? Har inget problem att bleka håret då jag har rätt ljust blont hår naturligt och mitt hår klarar blekningar väldigt väl. 🙂
Hur fick du håret blont efter rosa? Jag är så sjukt sugen på att färga håret rosa eller lila, men vågar inte för att jag är rädd att inte kunna få tillbaks det blonda sen.
#1 TACK söta du! Även om du inte är medlem längre..
#2 Avfärgning. Gick jättesnabbt bort då! Testade hemmametoder innan men det fungerade knappt. 🤔
#2 Lite OT men jag hade mörk mörk rosa hår innan, blekte det en gång i 30 min med MOODs silverblonda blekning och nu är jag helt ljushårig! Det blev inte orange eller ljusrosa som tur var :)
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
#3 För någon som inte kan så mycket.. Vad är avfärgning?
#4 Vad har du för naturlig hårfärg? Och vilken rosa hårfärg hade du? Alltså vilket märke?
Det ger ju lite hopp att andra provat och lyckats! =)
#5 Min naturliga färg är mörkbrun, och vissa hårstrån är svarta. Använde en blandning av Manic Panic och Directions hårfärg!
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
#5 Avfärgning drar helt enkelt ur färgen ut håret. Lite som en blekning, men står avfärgning på paketet. L'Oreal har exempelvis avfärgning.