Hålla snedlugg på plats
Har bestämt mig för att typ bli 14-15 igen nu 6 år senare (åh herre… är det verkligen så längesedan?!) och utöver mitt älskade nitbälte och eyelinern vid min sida behöver jag också min snedlugg. Mitt minne är dock hemskt och jag kan verkligen inte minnas hur jag fick till det!
Jag har tunt hår, hur gör jag detta bäst utan hårspray? Ska klippa till håret såklart, nu har jag inte någon direkt lugg.
Här är ett bra exempel på hur jag vill kunna ha luggen.
Här och här är två andra (fast jag vill ha lite längre hår än killen på gifen)
Något som de har alltså. Hur gör jag för att komma närmast detta utan att skada mitt hår otroligt mycket?
Medarbetare på Skor iFokus
När man klipper håret, om frisören kan sin sak, så brukar klippningen faktiskt göra så att håret håller sig bra på plats utan massa skit i håret. Iaf tycker jag det är så. Men självklart kan det ju bero på hårets tjocklek och kvalité. Jag hade taft vax i mitt hår, tyckte inte det vart förstört på nått sätt.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Fem liter hårspray i veckan funkade för mig när jag hade lugg. Annars vet jag inte
#1 har för mig att vax kan vara lite jobbigt att få ur, tror du att det funkar med någon gelé?
#2 men det skada väl håret som attan? 😕
#3 kan inte minnas, var så länge sedan. Men jag hade inte stora problem att få ur vaxet. Tror det beror på vilket vax man köper. Jag minns något jag hade från Tony&Guy men den som jag hade då finns inte längre tyvärr, DEN var as bra! En form av gelé.
#4 jag kör med Balsammetoden så vax brukar folk säga är jobbigt att få ur håret, men det kanske finns sånna som är lätta!
#5 då förstår jag. Bästa är nog att prova runt ändå och se själv, eftersom vissa märken gör nya saker och andra märken tas bort från marknaden så är det ibland svårt att hänga med :p
#6 sant!
Eftersom jag är anti-hårprodukter - Hårnålar! Helt okej, fast jag är kille.